Výlet po nikovkách: Serge Lutens

Jsou věci, které by člověk neměl řešit zdravým rozumem, ale spíš otázkou, jestli bude víc litovat, když ty vůně zkusí, nebo jej bude víc mrzet, když si je zakáže, ale stejně kolem nich bude ještě dlouho chodit. Docházela mi řasenka, tak jsem to vzala jako záminku a přihodila k objednávce tři vzorky vůní Serge Lutense. Nikova (niche značka), která se objevila spolu s několika dalšími na Notinu. Když už píšu beauty články, snažím se, aby pro mě měly ještě nějaký další význam (změněná receptura u stínů Zoeva), ale u niche vůní mě napadlo, že by to ženské zajímat mohlo 🙂 .  Lutens mě zaujal nejvíc; jak si vedou  u nosu, vychovaného na Avonu a Aguileře? 🙂

Serge Lutens – Datura Noir

Čistokrevná Aguilera! Začínáme zlehka, slaďoučkou vůní, která je velice podobná produkci z drogerie. Sladkost, která spočívá spíš na ovoci a kytkách. Je namíchaná neskutečně opojně, ale zastavila se daleko před hranicí plastelíny. Je to sladká vůně, kterou ocení dámy, které Olympea nebo La vie est belle dusí. Jak tak přičichávám k zápěstí v průběhu dne, zdá se mi tento Lutens jako taková bezpečná voňavá kotva 🙂 .

Serge Lutens – A la nuit

Kdo by čekal trochu kouřovou, trochu elegantní a trochu kořeněnou vůni, která připomíná hodinu po půlnoci a vzpomínku na proběhnuvší večírek, spletl by se. Voní to jako když přijdete do květinářství. V lahvičce je kromě květu jasmínu nacpaný rovnou celý keř; včetně lístků, větviček a kořínků. Jestli vůně jde popsat nějak polopaticky, voní jednoduše jako kytka. Přesněji jako celý stoh kytek i se stonky, které čekají na pultu květinářství na zpracování.

Serge Lutens – Féminité du bois

Podle výčtu složek bych ji určitě nepoznala. Vanilka, růže a pomerančový květ? Jestli mi připomíná něco z mých voňavkových zkušeností, je to Amber Mystique od Estée Lauder. To, co mi u Estée nepřekonatelně vadilo je u Lutense dávkováno daleko lehčí rukou. Začátek je pod taktovkou něčeho, co bych si představila jako vůni bourbonu (hladká vůně plněných čokoládových bonbonů, z nichž  čiší alkohol na pití),  a za chvíli z té whisky smíchané se slivovicí začne vykukovat hřebíček. Časem se vůně zabalí do dřev, a i když whisky a hřebíček vykukují po celou dobu trvání vůně, celková kompozice mi na mojí kůži připomíná spíš začátek Coco od Chanelu než onu Amber Mystique, se kterou jsme se neskamarádily.  Pokud se tedy  s vůní Coco nekamarádíte, Féminité du bois nebude moc dobrá volba.

Všechny tři vůně jsou poměrně výrazné. Jedna pumpička voní na moje poměry tak akorát a nepřipadá mi, že by někomu vadila. Na mojí kůži vydrží vonět přibližně čtyři hodiny, pak začne slábnout a obecně spadá ke kategorii vůní, které potřebují po příchodu z práce oživit. Zvlášť pokud někam jdu a chci Lutense cítit.Proto si nemyslím, že by Lutens uchvátil fanynky Thierryho Muglera a jeho těžkosilážních „sirupů“ .

Pokud ale fandíte míň nápadným vůním, může být Lutens dobrá volba. podle mého názoru by Lutens nemusel vadit ani parfémovým začátečnicím. I když jsou všechny tři vůně osobité a svérázné, neodpuzuje mě ani jedna. Jen mi připadá trochu divné vonět jako realistické květinářství, ale to už není chyba vůně 🙂 .

Něco hezkého mi napiš

