Roční úkol

Ahoj Rhiannon,

už bych si ty „nápady“ , které ke mně přicházejí jako další výzva na příští rok, mohla začít zapisovat. Vím, že jsem měla jako „velký úkol“ makroobjektiv, a když jsem jej dokončila, ucítila jsem další zadání. Matně tuším, že se snad mělo týkat pevné grafické podoby blogu (usilovně na tom pracuju 🙂 ) a snad rozumného pevně daného obsahu, včetně publikačního plánu, ale kdybys mě chtěla mučit, nezvládnu potvrdit, jestli to ono je anebo není.

Ne že by to byl úkol přímo na rok. Jednoduše ucítím „větší“ zadání, a to čeká a drží, dokud se s ním nepopasuju. Chvilku je klid a mně v mojí „auře“ přistane další zadání. Na tak dlouhý časový úsek, který budu ke splnění potřebovat. Ne že by mi vlezlo přímo do hlavy; kdyby mi to nebylo tak hloupé, napsala bych, že mám jednu hlavu pevnou (s lebkou a mozkem), a jednu hlavu jemnohmotnou (hlava kolem mojí hlavy; nápady, intuice, tušení).

V současné době jsem, dejme tomu, dokončila tu věc s ukotvením webu, a dál se mi rýsují vesměs žurnalistická témata. Navíc jsem po čase pocítila chuť přečíst si svoji knížku od Caitlin Moran, kterou považuju za svůj žurnalistický vzor, a navíc jsem zjistila, že má Cait další knížku. Jmenuje se Moranifesto a snad ji u nás přeloží a vydají co nejdřív 🙂 .

V epilogu ke knížce píše Moran něco jako že děkuje kolegyním z novin, že ji nenutily psát 1 200 slov podle smlouvy do jejích pravidelných sloupků, protože psala knížku a nějak jí nezbývala kapacita. Jak jsem od přečtení knížky „Jak být ženou“ chtěla psát „normální“ sloupky jako Caitlin, přišlo mi jako hodně dobrý nápad začít psát 1 200 slov, jak to zaznělo v poděkování v knížce.

Stejně si ale nemyslím, že to bude „Ten“ dlouhodobý úkol, který mi co nevidět zase naběhne, až si „sedne“ obsah blogu a grafická forma. Vesměs už vím, že mi vadí, když mám výrazný obrázek v záhlaví a pod tím hned další výrazný obrázek jako náhledový k článku. Plus se mi líbí jednoduchost, elegance a neotřelé řešení v kombinaci se šablonou, kterou nemá každý druhý blog. Uvědomění, že se mi v hlavě vizuálně tříská obrázek v záhlaví a obrázek v náhledu článku hned pod tím považuju za jedno ze svých nejzásadnějších uvědomění – už by za chvíli mohl být pokoj 🙂 .

Ty sloupky a ta žurnalistika (rozečtená knížka Stylistika v žurnalistice od Grady) jsou sice dlouhodobý projekt, ale takový ten dobrovolný boční. Sice se začal poměrně zajímavě čistit a profilovat, ale stejně cítím někde u žaludku takovou tu lehkou nervózu z toho, co si na sebe zase vymyslím … 🙂 .

Andrea V.

Něco hezkého mi napiš

