Blogerka roku

S láskou vzpomínám na všechny návody, které radily, jak se poprat s blogováním. Pište pro sebe, koukejte se kolem, inspirujte se dobrými nápady, zlepšujte se v tom, co vás baví – jeden by si myslel,že už není potřeba uvažovat nad dalším podobným materiálem. Přijde říjen a listopad a najednou je všechno jinak.

Vážně přemýšlím nad tím, že si někdy těsně před vyhlášením Blogerky roku předchystám článek o tom „srdečním“ blogování. O tom, že si má bloger ujasnit, co jej vlastně baví a kterým směrem chce jít, a pak napřímit všechny svoje síly směrem k vytyčenému cíli. Že má blogovat v první řadě pro sebe a že se nemá ptát ostatních, co a jak má dělat, protože jeho blog má jít z něho samotného.

Přijde říjen a listopad, a najednou je internet plný zhrzených keců, jak je celá soutěž koupená, jak si hlavní sponzoři sami vyberou, která blogerka vyhraje, a diskutující nezapomenou připsat, že se v naší zemi nevyplatí zakládat blog. Obecně bych říjen a listopad vyhradila povinnému vzdělávání v podobě článků o tom, kdo je vlastně bloger a jak blogovat tak, aby to bylo dlouhodobě udržitelné. Plus bych jako přídavek připsala všechny ty citace, kdy blogeři uváděli, že jim trvalo klidně i dva roky, než se s jejich blogem začalo něco zásadněji dít.

Jedna jediná soutěž, a najednou ty ženské nezvládají racionálně myslet. Místo toho, aby se začaly věnovat rozvoji vlastních schopností nadávají na sponzory a závidí úspěšným blogerkám. Začněte se starat o vlastní blogy a úspěch přijde taky? Vysmějí se vám do obličeje s tím, že „starej se o vlastní“ je to nejohrkanější, co kdy slyšely.  Nebudou se starat o vlastní, ani kdybyste se stavěli na hlavu, a potom budou brečet, že jejich blogy přešlapují na místě.

Nějak tu českou blogovou mentalitu nepobírám. Místo toho, aby ty ženské úspěch jiných, srovnatelných blogerek motivoval k práci, motivuje je akorát k pomlouvání a škodění. Že musí blogerka nejdřív manipulovat s diskuzemi, aby získala nálepku lhářky a manipulátorky? To už ani zdaleka neplatí – stačí, když to začne roznášet jedna její konkurentka. Reakční youtubeři se toho chytí, a z pomluvy udělají kauzu – už víme, jak to chodí 🙂 .

Jedna jediná Blogerka roku, a najednou je celý český blogosvět zelený závistí.  Přitom by stačilo málo – vybrat si sobě nejbližší kategorii, projet blogerky z Top 10, vybrat si stylově nejbližší a kriticky se podívat, co dělá jinak než vy. Bez ohledu na počet sledujících. Srovnat, co dělá ona a jak to máte v současnosti nastavené vy, a provést hloubkovou inventuru celého vašeho blogu.

Blogerka roku není věc, kvůli které by se jednomu vyplatilo zelenat vzteky a nadávat na nespravedlnost. Víme, jak to chodí – čím víc na něčem lpíte a čím víc se za něčím zběsile ženete, ať už je to Blogerka roku nebo vyšší návštěvnost, tím rychleji to před člověkem utíká. Vyplatí se zvolnit a dělat věci ne proto, že za ně chcete něco dostat, ale proto, že vás baví a že psát/blogovat chcete. Blogovat jenom kvůli cenám, návštěvnosti a slávě a přitom se u psaní článků nudit vážně nemá význam.

Advertisements

Něco hezkého mi napiš

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s