Vygumovaná

Na jednu stranu by mělo být dobře, že je na českém Internetu tolik beauty blogerek. Hromada ženských, hromada preferencí, pokaždé jiný styl – jenže ono se to scuclo do jakéhosi schváleného stylu a vkusu, včetně toho, co má „normální“ ženské sedět a co jí vyhovovat nemá. Veliká část ženských vám na otázku „Nejkvalitnější stíny?“ odpoví: „Urban Decay“ . Já s tím souhlasit nemůžu – mně totiž nesedí a velice často se mi stane, že s paletkou z „americké drogerie“ spokojená nejsem.

Jeden by čekal, že se mezi tou tunou blogerek najde část těch, kterým nesedne taktéž. Co se tak dívám, je hromada ženských se zapadlými víčky a typem očí podobným, jako mám já. Zhomogenizovaná beauty sféra ale nikomu nedovolí vybočit z povolených kolejí, a tak se nikdo nedozví o mojí šestihlavé sbírce paletek Zoeva, které jsou svatý grál zase pro mě 🙂 .

Urban Decay / Zoeva je rozdíl asi 1 000 Kč – bereme-li 1 600 Kč za „větší“ paletky typu Vice a 600 Kč za Story paletky od Zoevy (ty s deseti stíny). Někdy se mi zdá, že všechny ženské co jich na světě je jenom vzdychají po Chanelu, a přitom ani nezkusí vzoreček, který stojí daleko méně než plná lahev. Kdyby ty vůně vyzkoušely, natuty je to přejde (nebo možná nepřejde; ona totiž Coco Mademoiselle voní velice podobně jako Chloé s růžovou mašličkou, a i když je pro mě obojí smrádek, ženské to skupují po hektolitrech) .

Sama se přiznám, že v péči o pleť míchám levnější a dražší produkty. Moje pleť je už ve věku, kdy mi začíná vracet všechno, co jí provedu. Je jedno, jestli se jedná o péči nebo prohřešek – všechno je během několika dní velice vidět. Proto se nebojím, že bych nepoznala nevhodnou péči. Přece jenom ale koukám na tonikum na pleť od Bione za 60 Kč trochu nedůvěřivě, protože nevidím zhoršení, i když bych podle všeobecné logiky po vystřídání toniku od Urtekram za 300 Kč zhoršení vidět měla.

Proč si ty ženské tak komplikují život? Je úplně jasné, že vám média budou propagovat ty dražší věci. Když už je ale tolik blogerek zkusí, proč pro jednou nenapíšou na svůj blog pravdu? Chápu postup, kdy žena bloguje o high-end produktech z parfumerie. Jednak je to pro ostatní ženy zajímavé (přečtou si o věcech, které by si normálně nekoupily), a pak můžou srovnávat s tím, co mají doma. No – mohly by srovnávat, kdyby ty blogerky psaly taky to, co zůstává schované mezi řádky.

Tak vzdycháme po ultra-drahých produktech jenom pro ten status, a necháme se nalákat na paletku, se kterou díky její pigmentovanosti ve výsledku ani neumíme zacházet. Ale co – vždyť o ní píší ve všech novinách! Tak se ženské ani nedostanou k vůním od Avonu, protože někdo na „voňavkovém diskuzním fóru“ napíše, že je Avon  vlastně levná náhražka z Polska. Co na tom, že v těch vůních nenarazíte na disharmonický tón typu líh nebo zatuchlina, výrazností je tak akorát a vydrží na vás vonět až do večera? Je to Avon, a o tom přece všichni říkají, že se vážně brát nemá. Kupte si raději „klasické značky“ ; sice smrdí, ale na to si zvyknete 🙂 .

Jelikož mají beauty blogy psát ženské z našich řad, čekala bych, že budou víc na naší straně. Že nebudou tolik podléhat diktátu obchodních zájmů hlavních značek, a tím pádem nám, civilním ženským, nebudou šroubovat do hlavy tolik kravin ohledně „jediné povolené pravdy“ .  Ve výsledku stejně záleží jenom na tom, jak to celé vypadá na vás 🙂 .

One thought on “Vygumovaná

  1. No jo, jenomže to by neměly být beauty blogeři vlastně jen reklamním kanálem. I když možná jim křivdím. Ale to bude asi tím, že to nečtu, neb mě to moc nezajímá. Na druhou stranu mi pak přijde úsměvné, když se pak zase dočítám, jak blogeři zvažují, jestli ty spolupráce ano nebo ne, do jaké míry budou pro své čtenáře vůbec důvěryhodní. Zda to nakonec nebude zas jen reklama v TV, jen pro výrobce levnější. Ale to už jsou asi články hodně staré a dnes už to asi nikdo neřeší…

    To se mi líbí

Něco hezkého mi napiš

