Podstata blogování

V současné době už není celé blogování takovým trendem, jakým bývalo ještě šest let zpátky. Nebo se mi to jenom zdá, protože mi je 27 let a blogerky v mém věku jsou oproti těm mladinkým těžce nedostatkové zboží 🙂 . Jak postupuje čas, nějak se blogy vytrácejí, i když v tuto chvíli nejsem schopná říct, jestli je to nedostatkem zájmu, nebo mým vzrůstajícím věkem 🙂 . Jak jsem už tady na blogu psala, velice ráda působím jako dinosaurus, a tak nějak mě nenapadlo, že jsem jakožto blogerka přetáhla všechny akceptovatelné termíny pro skončení činnosti. To už v mém případě zní daleko přijatelněji označení „žurnalistka“ , protože slovo „blogerka“ v mém věku evokuje takového toho diblíka, který se ve dvaceti obléká jako pětiletá holčička a evidentně odmítl dospět.

Většinou člověk nezačíná blogovat s tím, že to má do smrti. V mládí sice jeden moc daleko nedohlédne; má v hlavě takové to vakuum, které dosáhne někam do doby za čtrnáct dní, a ten zbytek už je „pravěk“ , případně „věčnost“ . Ptát se mě v mých sedmnácti u mého prvního založeného blogu, jestli počítám s tím, že budu na internetu psát i za deset let, a tím pádem bude dobré zvolit službu, která se nezačne hned rozpadat, odmítnu odpovědět. I dnes bych vám řekla, že deset let je až moc dlouhá doba nato, abych pevně věděla, kde a čím budu. Že si velice ráda nechávám svoji vlastní svobodu ohledně autentických rozhodnutí, i když mi už tehdy mohlo být jasné, že to s tou mojí vášní pro psaní je dost zlé na to, abych plácala časem s pokusy o „normální“ web kapele, nebo se trápila s Gimpem a Photoshopem a hrála si na šéfku grafického klubu.

Budiž – aspoň nemůžu říct, že bych nebyla dostatečně autentická. Osahala jsem si za tu dobu kde co, a proto nabeton vím, že v budoucnu nezalituju. Že jsem nevyzkoušela Blogger, že jsem si nezkusila obuv kosmetické blogerky, že jsem nikdy nekoupila dražší vůni, i když mám teď nově na poličce znovu zpátky Avon – psala jsem teoretické články pro účely „výuky“ fotografie, šéfovala jsem fotografické divizi jednoho blogerského časopisu, poměrně dlouho zkoušela být fotoblogerka a ještě déle jsem se snažila narvat do lodiček fotografky, i když jsou pro mě ty křápy stokrát horší než španělská bota a mám milion chutí mrštit s nimi někam do příkopu. Že se to časem roztáhne? Neroztáhne!! Je to stejná lež jako třeba názor, že je vůni nutné zkusit minimálně dvakrát nebo třikrát, i když vám smrdí. Když je to neutrál/zajímavé, tak budiž, ale jak je to průměr / fuj krucinál co to je , nepomůže mi ani opakované zkoušení. Já vím, že použít v jedné větě slova „Chanel“ a „Smrad“ zavání vlastizradou, ale co s těmi vůněmi, když je to pro jednoho tak ukrutně sladká katastrofa? 🙂 .

Musím se přiznat, že se velice ráda nechám ovlivnit něčím velice dobrým nápadem. Je pravda, že se v poslední době musí ten nápad týkat žurnalistické divize, protože jsem už ze stavu „všechno a nic“ poněkud vyrostla, ale i tak jsem velice snadno ovlivnitelná módními vlnami, nebo třeba šikovnými beauty blogerkami s velice hezky propracovanými stránkami – a že jich v současné době není málo. Myslím, že to na mojí dosavadní cestě bylo velice krásně vidět. Já sama zhruba vidím, kde mám tu červenou nit a co je pořád stejné, ale být externí pozorovatel, asi se v tom ztratím. Jelikož se zvenčí nevidím, nedokážu posoudit, jestli díky tomu třeba nejsem důvěryhodnější – to je ale spíš moje zbožné přání než realita 🙂 . Ve skutečnosti jsem spíš zmatkářka a ideální konzument, ale i to se s přibývajícím věkem upravuje. Moje blogování vždycky záviselo na psaní a přišla doba, kdy jsem to vnitřní pnutí už nedokázala ignorovat. Když jsem zvýšila počet článků na blog za týden, všimla jsem si, že nepotřebuju psát deník. Ani se nedivím – pokaždé mi to vysaje všechny nápady a když jsem se už párkrát pokoušela něco po čase napsat, přistihla jsem se, jak sedím nad prázdným deníkem a říkám si: „Co tam mám sakra psát?“ .

Někdo má ten samý pocit, když otevře editor článků na blog a snaží se po dvou měsících chod svých stránek obnovit. Hromada věcí se od dob mého mládí změnila (aspoň doufám), ale jedno zůstalo stejné: představa, že bych teď dva měsíce neměla napsat ani písmenko mi připadá jako věčnost. Ani bych se nedivila, kdybych se jednou ráno probrala a zjistila, že mám místo prstů klávesnici. Když za den nevymyslím jeden nápad na nový článek, cítím se nesvá a celou dobu mi šrotuje v hlavě, kde asi ten nápad nejlíp sehnat. Pokaždé najdu tak nějak vevnitř vedení, kudy dál a málokdy se stane, že doopravdy nic nevymyslím. Ostatně, chce to i dobré plánování a hlavně systém, jak zpracované nápady rozlišit od těch nezpracovaných. Vzpomínat po dvou měsících, jestli jste tu danou myšlenku někde zpracovali nebo ne je totiž pěkná otrava. A abych řekla pravdu, stejně jsem ještě nenarazila na způsob, jak to dodatečně zjistit. Jsem schopná svoje nápady zrecyklovat na tunu různých způsobů a hledejte pak něco …

Občas mě sice mrzí, že nemůžu ten zbytek rubrik zlikvidovat nadobro tak, abych do Strejdy Googla nenadělala ohavné díry a nedostala se tak za trest až na chvost těch „3 000 000 možných výsledků hledání“, ale jednoduše mi nezbývá než akceptovat svůj styl, který se čistí a vyvíjí. Že po roce uvidím tak moc rozdílů mě nenapadlo; ostatně musí být důvod, proč na svojí staré prezentaci mluvím o osmi návštěvách za den na účet WordPressu, a v současné době mám průměr mezi 25 – 40 lidmi na té samé platformě, která se mi před časem zdála neperspektivní. Jediné, co by zavánělo receptem na blogování je snad to, že má každý dělat co jej baví. Nic originálnějšího nemám 🙂 .

Psala jsem na Kingsoft Office a nahlásilo mi to 1 800 slov. WordPress editor hlásí 930 slov. Pro příště budu vědět, že přes Kinsoft Office musím napsat místo dvou tři plné stránky, abych těch 1 200 slov měla 🙂 . 

Něco hezkého mi napiš

