Vlajková vůně

Ahoj Rhiannon,

veliká část ženských tvrdí, že nemá vlastní vůni. Že to ani pořádně nejde, protože jich je v obchodech velice moc, a ony rády zkoušejí novinky. Vlastně doteď jsem to měla stejně. Při svojí poslední návštěvě drogerie (potřebovala jsem žiletky do Wilkinsona a tonikum na pleť od Bione – dochází mi Urtekram, zjistila jsem, že Bione má taky  tonikum a chtěla jsem ho zkusit) mi padnul periferní pohled na Chloé. Není to tak dávno, řešila jsem „zelenou“ Chloé (Eau de Chloé) a přemýšlela, jestli ji vzít nebo ne. Samozřejmě bez toho, že bych někdy předtím cítila, jak voní.

Ty flakony vypadají naprosto kouzelně, a navíc k nim přibyl krémový bráška – Fleur de Chloé, tak jsem poprosila prodavačku a na jedno zápěstí zkusila Fleur a na druhé Eau de Chloé. Řeknu ti – jsem ráda, že jsem tehdy měla rozum a nic nekupovala 🙂 . Mně ty drogerkové vůně připomínají ze všeho nejvíc plastelínu (když je to kytkově-ovocné), nebo unylou nudu (když je to svěží nebo čistě kytkové) . Ty vůně, které by mě bavily na mně zase vydrží dvě hodiny a pak nic (Beyoncé Heat, Aguilera Royal Desire). Tak se nedivím, že jsem velice dlouho nebrala vůně jako něco příliš extra.

Co si pamatuju svoje nákupy z parfumerie (většinou kousky, které fakt drží a které vážně cítím 🙂  ), snad jenom třikrát jsem se přepočítala a výslednou vůni neodhadla. Byla to Parlez-moi d’Amour Encore od Galliana (samá kytka, pro mě nuda) Estée Lauder Amber Mystique (jaderná bomba z ambrového chlastu – ambra a slivovice není kombinace pro mě) , a Paco – Paco Rabanne (unisex, ale je v tom silná bříza a mně to připomíná čistě mužskou vůni) . Pak tam byly Guerlainy, u kterých jsem nepočítala s guerlainovským „ocáskem“ (Champs-Elysées), ale dlužno dodat, že jak Champs-Elysées, tak L’Instant (verze EDP)  u mě byly vyšší průměr. Zkoušela jsem i toaletní verzi L’Instant, ale ta už je spíš ambrová než medová a mně ambra vadí.

Tak jsem přes 5ml stříkací vzoreček La vie est belle a 10 ml odstřik Olympéy zjistila, že mi bezkonkurenčně nejvíc lahodí vůně, která má orientální základ a gurmánskou povahu, ale není zase jako nálož cukrové vaty, nebo stoletá voda zaměněná s čokoládou. Růžová Flora od Gucciho a La nuit Trésor jsou podmínkami, ke kterým budu všechny další budoucí vůně vztahovat.

Ženské na diskuzních fórech o voňavkách na La nuit Trésor hudrají, že je to zaměnitelné s jakoukoliv drogerkovou vůní. No – možná se to zaměnit dá, ale jak jsem už psala, ty drogerkové na mojí kůži déle jak dvě hodiny nedrží, a když už něco zůstane, tak z toho zase neúnosně čpí líh. Podědila jsem citlivější nos, který se u mě projevil v podobě citlivosti na lihové výpary od voňavek. V tomto směru je pro mě nezapomenutelný Federico Mahora a parfém č. 26. Krásná sladká vůně podle mých představ, ale 3/4 z obsahu tvoří líh a to už v současném věku fakt nedám 🙂 .

Vymýšlet ženská může, ale když si dá tu práci a seskládá všechna fakta o voňavkách dohromady, zjistí, že hromada informací, které o sobě šíří, jsou jenom předsudky hluboko zakotvené v hlavě. Nedělat v těch „tutových“ názorech na moji osobu pravidelnou inventuru mně osobně přijde celkem škoda 🙂 .

Lianna

 

2 thoughts on “Vlajková vůně

  1. Teda. Priznam se, ze z tebou vyjmenovanych vonavek neznam zadnou 🙂
    Ano, libi se mi Chloe, ale See by Chloe, takze asi presne to co se tobe nelibi. Hihi, asi bychom si moc nevonely, ja zase prave nemusim ty orientalni 😉

    Momentalne miluju a pouzivam Green tea od Elisabeth Arden. Uzasna vune.

    To se mi líbí

    1. Já to mám vesměs podle nálady. Jednou orientální, jednou nesladkou, jednou kytky, a pak mám ve sbírce jednu, co voní jako růže zasypaná pepřem, což taky není zrovna mainstream 🙂 . Mně ty nejpropagovanější smrdí po plastelíně, ať už jsou těžké nebo lehké jak chtějí 🙂 .

      To se mi líbí

Něco hezkého mi napiš

