Doménový souboj

Na dlouhodobé tratě je vůbec nejlepší vlastní doména a vlastní systém. No – dovoluji si nesouhlasit – co když jsem levá jako turecká šavle? 🙂 . Výběr správného „domečku“ je pro blogování zásadní, protože nikdo neví, jak dlouho mu psaní na internet vydrží, a měnit po pěti letech systém je docela opruz (říká ta pravá, co? 🙂 ) . Je to jako když jsem založila zaheslovanou galerii na fotky pro konkrétní okruh lidí, a po pár letech se ukázalo, že to majitele přestalo bavit. Já se tam teď dostanu na nahrání fotek akorát přes Internet Explorer (stará verze, vražedný stroj 🙂 ) a jenom odpočítávám měsíce, kdy to ještě jde a kdy se budu muset přesunout někam jinam.

WordPress versus Blogspot? Znalci internetového prostředí říkají, že Blogspot zamrznul s vývojem někdy pět let zpátky , dlouho se nic neděje a uživatelům bez předchozího varování mizí stránky. Možná i tak dobře, že se mi tehdy Blogspot nezalíbil 🙂 .Wordpress má pokrývat 15 procent celkového internetového prostoru, což už je samo o sobě dostatečná záruka do budoucna. Představa, že bych ještě k vymýšlení blogu měla sledovat aktuální trendy v blogování a stěhovat si stránky pokaždé jinam, v závislosti na tom, co je zrovna cool, mě upřímně děsí 🙂 .

To se pak jeden nemůže divit, že tolik lidí propaguje jako nejbezpečnější variantu vlastní doménu. Můžete si na ní dělat co chcete – pokud se nebojíte těch technických záležitostí, nebo máte někoho, kdo vám s tím poradí a pomůže. Já jsem si schválně projela archivní listinu Blogerek roku 2015. Aja z blogu Beautylife má doménu třetího řádu, ještě s hromadou písmenek a dokonce s pomlčkou (beautylife-byaja.blogspot.com) , Rendy z Ordinary life má taktéž třetí řád, hromadu písmenek a pomlčku (ordinarylife-my.blogspot.com) a obě dvě za sebou nechaly blogerky, které si vlastní doménu koupily. Aja byla čtvrtá, Rendy sedmá.

Další kategorie, Fashion, má zástupkyni domény třetího řádu hned na bronzovém místě. Ruska žijící v ČR, Ann Blogger Kid, „bydlí“ na Blogspotu, a za sebou má další dvě blogerky se svojí vlastní doménou (Everyday Runway a Love Fashion) . Jde tedy krásně vidět, že o vlastní doméně to není a že stále existují blogerky, kterým současný stav evidentně svědčí – a to se nebavíme o žádných žabařkách! 95 procent soupeřek, které se umístily v Top 10 má vlastní webovky, a přece se stalo, že se velice solidně umístily i dámy, které vlastní doménu nemají.

Docela mi vyhovuje, že působím jako dinosaurus. Když si u WordPressu koupím za 18 dolarů ročně vlastní doménu, budu mít kratší adresu a pokoj od cla a DPH, ale co mi to místo kratšího názvu dá? Víc lidí? Vždyť – beze srandy – Aja z Beautylife má adresu blogu ještě delší než já, když spočítám všechna písmenka, a oblibě jejího blogu to nijak nevadí. Ale přece jenom – za těch 432 Kč ročně mě ta „Utajena.com“ celkem solidně popotahuje 🙂 .

2 thoughts on “Doménový souboj

  1. Tak mne sa to sice pacilo, co som cital, ale moc som tomu nerozumel. Zatial som si totiz este nikdy nic nekupil, tak pre mna je to spanielska dedian, o com je tu rec. Ale – wie gesagt – cely calnok sa mi paci….

    To se mi líbí

Něco hezkého mi napiš

