Věk účes neurčuje?

Do jistého věku je otázka vlasů pouze věcí trpělivosti ženy, kvality samotného vlasu a textury toho, co jí roste na hlavě. Po pětadvacátém roku života ale přijde stav, kdy ty rady „ostříhej se na krátko“ najednou začnou získávat smysl. Najednou zjistíte, že těch vlasů máte polovinu, že vám u vlasové hranice začínají řídnout a že je jim zdaleka nejlíp v něčem kratším, protože dlouhé objem neudrží.

Je to asi dva roky zpátky, kdy jsem se po dalším ostříhání nakrátko slyšela myslet, že mám asi poslední šanci nechat si narůst pořádně dlouhé vlasy. Tehdy jsem to myslela s tím, že mi ty vlasy můžou přestat růst. No – růst nepřestaly, ale v té délce, v jaké jsem je nosívala v dětství by už nevypadaly tak záviděníhodně.

Do jistého věku máte řeči ženských na háku. Šílenství po „bio“ šamponech? Nějaké silikony nebo sulfáty? Šampony z drogerie vám na hlavě žádnou paseku nedělají, a vy nevidíte důvod, proč byste musely utrácet tři sta za lahvičku, když vám stačí Gliss Kur za 70 Kč. Jak vám ale začne účes plihnout, najednou zjistíte, že ten Urtekram vám dělá velice hezké vlasy, že je nemáte splavené  a že sice čas od času extra dávku zapatlávadel unesete, ale rozhodně to není nic, co byste vlasům měly dopřávat pravidelně.

Tak se stane to, co jste v dětství nemohly, protože byste vypadaly jako květák: nosíte vlasy těsně pod ramena, protože se v té délce ještě samy vlní a  vypadají nadýchaně i bez stylingu. Už se así (určitě) nebudu smát padesátiletým ženám, které dobrovolně skončí s hlavou na kluka. S tím, že se to k ní už nehodí. Já mám úkol jasný – archivovat si nějaký obrázek Ivety Bartošové, ať mám ve svých padesáti mustr na krátký účes 🙂 .

8 thoughts on “Věk účes neurčuje?

  1. Počkej, počkej, já měla jako malá pořád krátké vlasy (max po ramena). Pořád mě stříhali. Kroutilo se mi to a vždycky, když jsem se ráno probudila, tak jsem šílela. Teprve v těhotenství (34 let) jsem si mohla dovolit nechat ty vlasy narůst dlouhé. Nelámaly se, krásné byly 🙂 O nějakém řídnutí a padání nemůže být ani v 25 letech řeč 🙂 I teď, po těhotenství, kdy mi jich vypadlo spousta, mám strašný háro :-))) Před pár lety jsem to zase kvůli muži šmikla vzadu nakrátko, ale už pár týdnů přemýšlím o tom, že si je zas nechám narůst :-))) Jen začínám mít dojem, že v mém věku už je pomalu čas je nenechat plandat všude možně, ale že bych si je tedy konečně mohla dávat do culíku apod. Já se asi poohlížím víc tak nějak po jiném světě než tom Západním. A všude nosí ženy dlouhé vlasy a starší ženy se spletenými vlasy nebo jinak upravenými vlasy jsou standard .-)))

    To se mi líbí

      1. Mně na krátkých vlasech (těch opravdu krátkých v nějakém střihu, což jsem ovšem nikdy neměla), vadí to, že člověk musí pořád ke kadeřnici, protože pár týdnů po sestřihu je po sestřihu 🙂 Čím delší, tím víc bezúpravové. Asi jsem líná 🙂

        Liked by 1 osoba

  2. Já taky chodila jako malá s krátkými vlásky, mamka říká, že mi moc nerostly. Postupem času zpevněly a teď (i když se snažím se o ně starat, žádné silikony, hlavně přírodní a rozhodně nic levného) rostou jako z vody. Doufám, že to ještě nějakou dobu vydrží, ale je pravda, že časem ženám vlasy ubývají a slábnou. Jde s tím ale bojovat, musí jít. Ne stoprocentně, ale minimálně se to dá oddálit nebo zpomalit. Ale krátké vlasy jsou super, líbí se mi, škoda, že nejsou u většiny lidí trochu oblíbenější 🙂

    To se mi líbí

Něco hezkého mi napiš

