Co vlastně hledám

Ahoj Rhiannon,

všechny dlouhodobější projekty mají začínat malým brainstormingem na téma: „Co vlastně požaduji a jak to má vypadat? “ . Mělo by tak začínat i blogování; aspoň  co se týká základní podoby stránek. Určit si, co a jak chci psát – a na co se vlastně u blogů zaměřuju. Klidně i u těch cizích. Cizí práce je totiž nádherné zrcadlo, které nám pomáhá čistit obraz nás samotných.

Tak jsem si začala pomalinku uvědomovat, co vlastně u těch cizích blogů hledám já. Světe div se – hledám text 🙂 . Ne, nejsem praštěná ani opilá. Jenom když tak procházím cizí blogy, tak ze všeho nejdřív hledám, kam ten který bloger ty články vlastně píše, a jestli mě něco rozčiluje úplně nejvíc, tak to jsou blogy se dvěma sloupci menu a širokým prostorem nahoře nad samotným textem. Tak se z článku stane úzká nudle; úplně „ideální“ je, když jsou písmenka prťavá a pozadí nějak výrazně barevné (pastelová zelená, oranžová nebo žlutá) .

V takových chvílích se ze mě stává nadšený zastánce minimalismu. Co komu vadí na bílé stránce a větším písmu? Vždyť se to tak krásně čte 🙂 . Články jsou tou první a stěžejní věcí, kterou na cizích blozích hledám. Doplňky jako jsou štítky, nejčtenější články nebo poslední komentáře beru hodně okrajově, a úplně nejraději jsem, když na stránkách nijak neruší. Z poloviny těch průměrnějších blogů bez výraznějšího davového úspěchu bych v první řadě vyházela polovinu věcí pryč. Když vidím, jak blbě se mi tam cokoliv hledá a jak málo mě to láká najet na stránky zpět a číst tam další články, nemám už takový problém s pojmenováváním nejrozšířenějšího blogerského nešvaru.

Sama jsem byla sedmnáctiletá začínající blogerka, tak vím, jak ty tuny doplňků mohou lákat a motat člověku hlavu. Z hodně velké spousty věcí jeden naštěstí vyroste, a s tím zbytkem si může nechat poradit od jiných 🙂 . Měla jsem pocit viny, když jsem posílala odkaz blogerce ILoveMakeUP do Blogerské výzvy (zviditelnění zajímavých blogerů) , a po týdnu jsem přehodila interface. Tak to ale dopadá, když člověk zapomene myslet a neudělá si ani tu chvilinku, kterou by věnovat důkladnějšímu promyšlení celého konceptu. Vždyť nahrubo představu mám, a zbytek doladím za pochodu – nebo ne? 🙂 .

Komukoliv dalšímu bych doporučila neošidit se a ten čas si udělat. Ušetří to hromadu práce 🙂 .

Lianna

Související odkazy

Výzva pro blogerky (ukončená) – web ilovemakeup.cz

6 thoughts on “Co vlastně hledám

  1. Chichi, to je zrovna můj případ :-)) Pravda, už nějako dobu zvažuju, co všechno „vpravo“ vyházím. A moc nechápu, proč moje šablona není širší. Ale zase jsem dosud žádnou jinou, která by mi vyhovovala víc, nenašla. A to i když jsem stavěla webové stránky na wordpress platformě jinde, stejně jsem nakonec šla zase do téhle šablony. Líbí se mi nejvíc. Je to asi hodně o tom, co se komu líbí. O tom zrcadle toho, co kdo má uvnitř, jo jo 🙂 Já nejsem minimalista a všechno mi přijde „děsně důležité“. Ale ono to časem sedne :-))))

    To se mi líbí

    1. 🙂 🙂 šablona se nedá nutit násilím. To buď zmáčkne všechny čudlíky, nebo ne 🙂 . Je pravda, že by šablonu „Twenty ten“ mohli inovovat taky. Trochu širší a trochu „modernější“ verze v nabídce chybí 🙂 .

      To se mi líbí

Něco hezkého mi napiš

