Tarotový výklad

Výklad tarotovými kartami je v současnosti poměrně oblíbený. Když jsem před pár lety viděla tarot založený na „egyptských“ obrázcích, pořídila jsem si je taky. Aktuálně je mám v krabici na půdě s ostatními kartami; z důvodů, které popíšu níž. Jeden ze způsobů výkladu je mapa růstu. Tarotový výklad osobnosti, kde se vykládá deset karet na určité pozice (jmenuje se to, myslím, Keltský kříž) . Tak si  můžete spočítat „osud“ na konkrétní roky dopředu.

Hodně často u ženských čtu, že jim ty tarotové profily velice krásně vycházejí, a to i na dlouhé roky. Když si vezmou ty staré předpovědi na konkrétní dobu, všechno krásně sedí. Já sama za sebe už nepovažuju karty za nic – ani za předpověď, ani za zrcadlo, jak jsem si myslívala ještě pár měsíců poté, co jsem zjistila náležitosti o svobodné vůli člověka.

Ne že bych nevěřila na jemnohmotný Vesmír. Co se týká samotných vykládacích karet, mám doma jedny, které mě neustále táhnou – Jednorožci od Diany Cooper. Jenže …. Systémem náhody vytáhnete nějakou kartu, zapamatujete si v hlavě konkrétní význam a pak si to tak vsugerujete, že se to doopravdy splní. Ne proto, že byste to chtěli, nebo že byste to měli dané. Prostě jenom proto, že uvěříte té náhodě.

Cítila jsem táhnutí ruky ke konkrétní kartě, zvládala jsem cítit význam samotné karty … ale pak jsem začala studovat náležitosti tvorby reality a zjistila jsem, že je jenom na mně, co si naplánuju a určím. Co teď s tím vším? S těmi kartami evidentně „něco“ manipuluje. Jsem to ale fakt já, kdo těm kartám dává význam? Kdo jim říká, co mám dělat a vědět? To těžko. Způsoby tvorby reality si těžce protiřečí s vírou v karetní výklady. Svobodnou tvorbu reality si můžu osahat, vyzkoušet a zanalyzovat, ale jak chcete analyzovat karty?

Je mi jasné, že teď nahrávám skeptikům. Jde mi o jediné: lidská bytost je ve své vlastní podstatě svobodná. Nebo – v ideálním případě by měla být. Neovlivněná poli z informací a energie, která plavou kolem, a tváří se tu jako anděl a tady jako Ježíš. Potom na internetu čítáváte channelingy od Atlanťanů a kdečeho dalšího ještě. Už jenom ze zásady podobné věci nečtu – pokročilý člověk zvládne odlišit, co to k němu vlastně mluví. Přes internet ale nemáte jak zjistit, na které „úrovni“ autor zrovna je a jestli třeba nezamrznul u některého Egregora, který se tváří jako anděl.

Jediná moc, kterou karty mají, je síla slova. Schopnost zhulákat vás natolik, že uvěříte proroctví, které vám řeknou a budete svůj vlastní život řídit tak, aby to vyšlo. To platí pro krátkodobé předpovědi i pro mapy růstu. Pokud budete kráčet životem s čistou hlavou a nebudete mít problém věřit i v to dobré, co byste chtěli potkat, není důvod k obavám ze života.

Jestli mi Kurz Zázraků věnoval nějaký užitečný citát, je to myšlenka, že se nemusíte bát Boží vůle. Že Boží vůle je vlastně vůle vás samotných, protože vy jste tvůrci vaší reality. Nikdo jiný váš vlastní život tvořit nemůže. Odpovídá to zhruba mým zkušenostem – máte absolutní svobodu v tom, pro co se rozhodnout a co udělat. V jenom konkrétním okamžiku můžu udělat co chci a na co mám právě žaludek. Stačí mít odvahu a dostatečně pádný důvod.

Kartáři operují s tím, že máte v životě velice málo důležitých křižovatek. Že vás ten zbytek drobných odboček dovede k „vyššímu cíli“  – buď kratší, nebo delší cestou. Když se ale rozhodnete změnit svůj život, ať už k lepšímu nebo k horšímu, stačí jedno jediné rozhodnutí. Tady už ta kartářská logika nesedí. Když se necháte unést interpretací a slovy média, můžete nedobrovolně následovat výklad člověka, který se třeba špatně vyspal  a na vás si ventiloval špatnou náladu. I kartáři jsou jenom lidé.

One thought on “Tarotový výklad

  1. Já nevím. Nikdy jsem nebrala karty jako ukazatele svého osudu. Vždycky jsem je brala jako odraz toho, co se ve mně děje. A jako ukazatel toho, kam to dojde, pokud sama v sobě něco nezměním. Kdysi jsem s tarotovými kartami pracovala a mám dojem, že spíš než soubor toho, jak který výklad vyšel nebo nevyšel, jsem si z toho odnesla určitý pocit z toho, kam které cesty vedou. Určité zákonitosti. A určité ovlivnění symbolikou. Ale možná je to tím, že jsem nikdy nechodila k nikomu na výklad a že jsem spíš než s Křížem pracovala s jednou, max. 7 kartami. A výklady, se kterými jsem pracovala, byly spíš o odkrývání toho, jak o situaci přemýšlím, jak se v ní cítím a jak v ní jednám, a kam to může vést, pokud o ní budu uvažovat jinak. A vůbec nejradši jsem vždycky pracovala jen s Velkou Arkánou a s jejími výklady. Tam nebylo nikdy nic o budoucnosti, ale právě o přítomnosti. A z ní naše tvorba přece vychází…

    To se mi líbí

Něco hezkého mi napiš

