Žumpálisti

Ahoj Rhiannon,

tak jsem zase zpátky ve svých vlastních botách 🙂 . Posledních čtrnáct dní jsem trávila v komunitě jedné české youtuberky, která se zabývá „odkrýváním špinavostí“ ze strany jejích kolegů. Nebo to tak aspoň vypadá. Výsledný článek už vyšel; sama se divím, že jsem to nakonec dala do kupy 🙂 . Přepisovala a upravovala jsem jej snad patnáctkrát. Pak jsem stejně celý hotový výstup vymazala a napsala jej znovu z čisté vody a s daleko chladnější hlavou. Rozhodně na sobě pozoruju, že už nejsem tak moc ve vleku emocí a zvládám si uchovat vlastní nadhled, ale to ještě neznamená, že to nebyla zabíračka 🙂 .

Normálně jsem měla v plánu chvíli pozorovat, jak ta slečna třídí data, jak nakládá se zdroji, jestli a jak si dohledává fakta a jak se staví k anonymům a k náležitostem, které mohou být spíš pomluvy než dobrý zdroj. Naneštěstí, nebo zrovna právě v čas mého „studia“ vypukla mimořádně šťavnatá kauza kolem jiné youtuberky, tak jsem to měla jako na dlani. Ne že bych o až tak blízký pohled stála … Mimo jiné jsem zjistila, že daná investigativní youtuberka obdržela od anonymů „jakože – nahaté“ fotky jiné youtuberky, a obratem je rozeslala dál .. Proč mi to jenom místo žurnalistiky připomíná slepičinec ze školy? 🙂  .

Normálně se mi bytostně ulevilo 🙂 . Poslouchat (resp. číst) tu pseudo-logiku, já přece nic nepíšu, jenom jsem to dala na zeď a nemůžu za to, že to někdo čte; ta a ta je pizda, protože jsem to řekla a hotovo – můj zkoumaný subjekt má mít 26 let. Vymlouvá se na psychickou nemoc, ale dělá všechno pro to, aby si ji někdo našel a profackoval jí obličej. Zavírá se doma, a jak není v kontaktu v každodenní realitě s reálnými lidmi, nezvládá komunikovat ani s těmi virtuálními přes Facebook. Tak nějak ve mně jenom dojíždějí emoce a dojmy, které ve mně vyvolal blízký kontakt s diskuzí na oficiální prezentaci žumpálisty (hele- nové označení pro bulvárního novináře 🙂 . Říkat tomu novinář zní moc vzletně – tak budou místo žurnalistů žumpálisti 🙂  ) .

Abych změnila výhybku, před časem jsem si začala všímat jistých změn. Cizí lidé se mě najednou začali ptát, co se u mě změnilo – že vypadám a působím daleko líp a jenom kvetu. Ne že by se mi takový zájem nelíbil 🙂 . Teď jsem zase o kus dál a všímám si, že to pozorování vlastních emocí není zrovna od věci. Dřív jsem mívala dost potíže s kosmetikou. Zůstaly mi asi tři tuny barevných paletek a dalších náležitostí, poskládané v jednom velkém boxu se šuplíky. U cizích youtuberek to barevné líčení obdivuju, sama jej umím vytvořit také, jenom vidím zvlášť sebe a zvlášť ty barvičky. Už jsem ti psala, že se cítím daleko líp v líčení inspirovaném stylem Francouzek a Korejek; ten americký systém mi připadá všechno možné, jen ne šik a ženský.

Viděla jsem na reklamních snímcích pár dalších paletek, které za chvíli zaplaví celou českou Youtube scénu (Too Faced Nikkie tutorials a Urban Decay Spectrum), a přímo bytostně jsem cítila, že to nadšení z těch věcí je jenom jedna vrstva ve mně. Pod tím vším jsem cítila plavat velice silný základ, který bych pojmenovala „Esencí sebe samotné“ . Jednoduše přišel čas, kdy vím co mi sluší, jak chci vypadat a co chci psát, a ty ostatní mediální záležitosti mi už tolik žíly netrhají.

Na jednu stranu je to hodně blbý pocit – mít najednou tolik času na svůj vlastní blog 🙂 . Na stranu druhou jsem po zvládnutí předchozích výzev dostala zadání další. Letošní rok je pro mě ve znamení jakéhosi pravidelného blogovacího plánu a rozvíjení a třídění lehké žurnalistiky. Chvíli jsem si dokonce zvládala i plánovat články pomocí diáře 🙂 . Teď to plácám za sebou, tři dopisy po sobě, pak to lepím kosmetikou, narazím na nějaký tag, prsknu jej tedy mezi další chystané Dopisy – sice mi píšou, že jsou moje dopisy snad to nejlepší z mého blogu, ale řád by to už chtělo 🙂 . Zvlášť když teď, zbavená všech přisátých jemnohmotných bytostí, cítím, jak ve mně ta lehká žurnalistika rezonuje …

Lianna

Něco hezkého mi napiš

