Růžové zombie z podsvětí

Ahoj Rhiannon,

procházela jsem rubriku „Projekt High end“ na jedné svojí staré prezentaci. Jedná se o rubriku věnovanou dražším produktům, jako je třeba vůně od Gucciho nebo BB krém od Matis. Dívala jsem se, jak to z dlouhodobého hlediska dopadá, když píšu recenze na produkty, ať už se jedná o cokoliv levného nebo dražšího. Zůstane kupa recenzí, a přidaná hodnota žádná. Proto jsem se rozhodla kosmetické recenze trochu skřípnout. Když už, tak tvořit občasné články typu „Letní nezbytnosti“ , kde jsem představila čtyři produkty, po kterých sahám v létě nejčastěji. Když už, tak dělat jakési kompilace, které snad budou pro ostatní zajímavé. Přiznejme si to – ani mně se nechce číst o produktech, které zrovna nenaháním 🙂 .

Beauty blogerky obecně to mají pěkně těžké. Co chcete pořád vymýšlet? Nastavily si laťku ve směru tuny nových produktů a domluvily si spolupráce na základě recenzování novinek, a teď je to jenom kupa recenzí jedna na druhé. Přitom, přiznejme si to otevřeně, beauty blog by měl být o něčem krapet jiném. Ráda bych viděla dvacet různých slečen, s různým typem a různými preferencemi a dvaceti různými styly úpravy sebe samotné. Jenomže ono se to v průběhu času tak nějak zhomogenizovalo. Tytéž produkty, tatáž americká škola  – která k nám navíc ani nevozí produkty, které jsou k tomu potřeba. Na co potom dělat reklamu značkám, které k nám nic nevozí? Je hezké, že si zařídí e-shop, ale co na tom, když tam Sephora nemá ani svoji vlastní značku? Jmenovitě se teď bavím o Sephora bázi pod stíny, verze 24H . Od spuštění e-shopu jsem ji tam ještě neviděla.

Víc a víc hmoty potom leze dámám na mozek a jsou schopné a ochotné „pro třicet stříbrných“ pořádat zákopové války jedna proti druhé. Spolupráce jsou omezené, počet produktů taky, tak když zničím konkurentku, možná se dostane víc na mě. Vyvstávají mi v mysli dva případy, kdy zákulisní války zničily něčí hobby. Nějaký rok zpátky fungovala slečna Lili the beauty blogger. Místo hvězdiček udělovala kočky a stejně jako Černá Moora skoro nevystavovala svoji podobu. Z Moory čtenáři dosud viděli její jediné oko (v nějaké recenzi na řasenku) , z Lili pak kousek ruky (ukázka pigmentace linek a podobné věci) .

Jednoho dne kdosi ke konkurenční blogerce napsal, že je Lili chlap. Že se jmenuje Libor, je mu 40 let a vykrádá jeden nizozemský Instagram, aby měl fotky mladé holky. Běžně by se člověk začal smát, ale u Lili na blogu se strhl uragán takového kalibru, že Lili stránky smazala a s blogováním přestala – v té době byla pátá nejpopulárnější podle ankety Blogerka roku (data z roku 2013).  V současné době je dalším terčem Petra Lovely Hair. Mně už rok zpátky připomněla Ivetu Bartošovou; mám takový dojem, že jsem to dokonce psala i sem na blog. Řeči, že kupuje na e-bay štětce, kreslí si na ně vlastní logo a prodává je za desetinásobek ceny je další věc, které lidé věří stejně jako tomu, že je Lili vlastně úchyl Libor.

Tak se ptám, jak je možné, že tolik lidí nepoužívá mozek? Velice nerada používám ve svých textech věci jako Occamova břitva, protože je nedokážu vlastními slovy dost dobře popsat, nicméně ty konstrukty kolující po síti jsou tak překombinované a tak složité, že to v praxi značí spíš kec než fakt. To nikdo nevidí, jak moc složité jsou ty konstrukce, které každý papouškuje po pokoutních diskuzích? Zbavuju se duálního myšlení. Petra proto není anděl ani démon – je člověk, který dělá něco pro komerční zájmy a něco pro své vlastní. To ale neznamená, že ji začnu lynčovat za to, že se opovažuje existovat.

Ráda, fakt ráda bych věřila tomu, že je krvežíznivá mrcha, které v žilách koluje touha po slávě a po klamání lidí. Že si v garáži nahřátou jehlou vypaluje do štětců za 20 kč vlastní logo a pak je prodá v sadě za 1 600 Kč. Že je Míra Reptilián, který má v soukromí čtyři hlavy. Že je Petra čtyřicetiletý uzel nervů, kterému se nesmí nic říct. Jenže …. já sama jsem taky byla pod těžkým tlakem. První dva roky svého blogování. A řešila jsem to úplně stejně jako Petra – ze dne na den jsem skončila, smazala jsem svou dosavadní práci a nazdar. Proto sama vím, že v případě virtuálních vichřic jde logika úplně stranou.

Když jsem od Petry v jejím videu „Je to konec?!“ slyšela, že už nebude prodávat štětce pod značkou „Petra LovelyHair“ , něco vevnitř mi řeklo, že plánuje jinou značku. Píšu to takto „na blind“ právě Tobě, Rhiannon, i když jedu dost vabank – doteď jsem taková ta svoje hnutí mysli nechávala v sobě a pak si na pomyslná futra dělala čárky. Fandím každému kreativci, který nesedí doma na zadku a nenadává na nízké sociální dávky, tak jsem sama zvědavá, jak toto nakonec dopadne 🙂 .

Lianna

Něco hezkého mi napiš

