Nezapomenout vlastní afirmace

Zrovna v knižním tagu jsem zmiňovala, že Lucidní snění od Waggonera je první a zatím jediná knížka, kterou zvládám číst po malých kouskách velice dlouhou dobu. Jako takové mi to určitě pomáhá chápat moje sny a ten princip, ale společně s mojí hlavou to má zajímavé účinky – zapomenu, co jsem zkoušela před těmi několika měsíci, když jsem si knížku pořídila a hledala tam rady, jak konkrétně na lucidní snění.

V dodatcích má kniha také pár návodů, jak lucidnímu snění dopomoct. Jedna z metod spočívá v tom, že se před spánkem přesvědčíte, že se vzbudíte po každém svém snu. Když se tedy v noci po snu vzbudíte, vybavíte si o čem byl a před dalším spaním si řeknete, že si v dalším snu uvědomíte, že spíte a pomůžete tím lucidnímu prožitku. Když si to řeknete jednou před usnutím, máte na každou noc jeden pokus. Když si to řeknete po každém snu, máte za noc v průměru tři až čtyři pokusy.

Zrovna nedávno jsem řešila, jak je možné, že se v noci tak moc budím a proč spím tak „na cuckato“ . Já jsem na milého Waggonera úplně zapomněla. Moje podvědomí zůstalo nakódované na několik pravidelných budíčků, ale Liannka už zapomněla, proč se to vlastně chtěla budit. Tak jsem naběhla na méně agresivní metodu: na pasivní ovlivňování (studium knížky a sumírování cílů, čeho tím lucidním sněním chci dosáhnout) a na jednu afirmaci před spaním, že si dnešní noc chci uvědomit, že spím. Popřípadě pokud by buzení začalo zlobit, používat afirmaci: „Dnes budu spát celou noc“ . Mělo by se to zneutralizovat 🙂 .

Co se týká samotného vědomí ve snu, jsem ve fázi, kdy naprosto vědomě a výběrově používám ve snech svoje postoje a znalosti z bdělé reality, ale tak nějak mi zapomene dojít, že jsem v noci. Popřípadě mívám hodně barevné a hodně živé sny, které mě vtáhnou do děje jako film. Jenom s tím rozdílem, že jsem zároveň hlavní účinkující.

Hlavní pro zvládání snů je brát je aspoň trochu vážně. Pamatovat si je, a pokud mám s pamětí potíže, zařídit si snový deník a i ty drobné útržky si zapisovat. Pak postupně prohlubovat svoje vlastní vědomí ve svých snech. Od plochých obrazů typu „obraz a zvuk“ přes podrobnější sny typu používání mimosmyslů ve snové realitě, až po stav, kdy se ve snu procházíte v drogerii a  naprosto cíleně si řeknete, že jste si včera odpoledne vyhlásili nákupní stopku, tak nebudete nic brát.

Já mám od mala rozvinutou stránku svých snů. Pamatuju se, jak jsem se jednou „probudila“ potmě na křižovatku a stála jsem tam i s postelí. To mi byly tak tři, čtyři roky a ještě mi nedošla absurdita situace. Prostě jsem tam byla, kolem mě se míhala auta a já nevěděla, co s tím. Tehdy jsem se dostala zatraceně daleko; dál, než dosáhla moje schopnost podobné situace zvládat. Tak se zase pomalu prokousávám  zpátky 🙂 . Začínám poznávat vlastní živé sny, tak budu určitě referovat, co se uděje dál 🙂 .

Související články

Knížka za knížkou tag
Lapač si hraje
Představa, sen, lucidní snění
V čem je pro lucidní snění důležitá přítomnost
Co znamená být lucidní

Něco hezkého mi napiš

