Knížka za knížkou tag

„By the book tag“ – jak já dlouho přemýšlela, jak to přepsat do češtiny! Originální název se mi líbí, ale přece jenom se snažím psát blog česky a chci, aby byly názvy, třeba i tagovek, srozumitelné i pro ostatní čtenáře. Letí po internetu už nějakou dobu, ale já konkrétně jej našla u Silwiniel.

1) Která kniha teď leží na tvém nočním stolku?

Je to Lucidní snění od Richarda Waggonera. Většinou potíže nemívám a knížku přečtu rychle. Pokud mi něco leží na stolku déle, je to znamení, že jsem si s tou knížkou nesedla. Waggoner je celkem exot. Nedá se to číst rychle a skokově, postupuju po částech, ale pořád mě to baví a zbavovat se té knížky nechci. I ten Kurz zázraků jsem nakonec vyřadila – nejsem typ, který by zvládal číst jednu knížku třeba čtyři měsíce s pocitem, že je to úmorná bichle, ale je třeba to dočíst 🙂 .

2) Která z knih, kterou jsi v poslední době četla, byla opravdu dobrá?

Potěšila mě knížka „Jen já a ty“ od J.D.Robb. Trochu detektivka, trochu holčičí čtení, ale hlavně se to díl od dílu zlepšuje a zlepšuje.

3) Kdybys mohla potkat jakéhokoliv autora, živého nebo mrtvého, kdo by to byl?

Živého Vondrušku jsem už potkala, a dalšího mě nic nenapadá 🙂 . Možná tak ještě Keltnera, ale vzhledem k tomu, že pořádá semináře by to nemuselo být nesplnitelné 🙂 .

4) Která kniha by ostatní překvapila tím, že ji máš ve své knihovně?

Tak tady musím jednoznačně napsat Dekameron. Normálně papírovou bichloidní knížku od Boccaccia, kterou rádi zmiňují mezi povinnou četbou ve škole. Já ji poprvé četla ještě na mobilu (K550I, Sony Ericsson, vražedná to kombinace 🙂  ) , a velice mě to pobavilo. Když tedy jeden člověk likvidoval knihovnu a naši mi Dekameron přivezli (vesměs omylem a náhodou – jednoduše si to „sedlo“) , skákala jsem dva metry do stropu 🙂 .

5) Jak organizuješ svoji knihovnu?

Většinou podle velikosti knih, maximálně tak ještě podle autora. Ve svých poličkách mám organizovaný chaos, který sice sedí mně, ale ostatní by s vyhledáváním asi měli problém 🙂 .

6) Jakou knihu si chceš přečíst už věky, ale ještě ses k ní nedostala?

Dost mě láká Tolkien. Asi deset let zpátky jsem měla první knihu Pána prstenů půjčenou, ale tehdy to na mě ještě bylo moc složité. Asi to chce čas, abych ten jazyk „zvládla“ . Pán prstenů a Silmarilion se mi drží nějak v podvědomí.

7) Zklamaná, přeceňovaná, prostě špatná: při čtení které knihy jsi cítila, že by se ti měla líbit, ale nelíbila? Pamatuješ si, kterou knihu jsi naposledy odložila?

Mysterium zrození od Zieglera. Dorazilo mě, jak moc se v textu odvolává na Keltnera a píše, ať si čtenář přečte Keltnerovy knížky, a pak mě taky nepřesvědčil složitý jazyk. Ziegler tvrdí, že je to schválně, protože má text skryté speciální úrovně pro „mistry magie“ , ale už jenom z toho principu jsem ty těžké stránky odmítla 🙂 .

8) Které příběhy máš nejradši? A co typ, kterým se vyhýbáš?

Osobně jsem hodně na detektivky. Na ty staré psychologické, třeba typu Poirota nebo Vražd v Midsommeru. Z nových tak ještě Mentalista. Jednoduše detektivové, kteří nepotřebují super mikro rozbory všeho možného, ale vyšetřují hlavou, nebo zdánlivě skoro vůbec, jako třeba Colombo 🙂 . Zatím se vyhýbám jenom harlekýnkám.

9) Kdybys mohla po prezidentovi chtít, aby si přečetl jednu knihu, která by to byla?

Možná tak Etiketu od Špačka. Líbí se mi, že to působí, že na to jde jinak než ostatní dosavadní prezidenti, ale jsou věci, které je lepší nelámat přes koleno a aspoň trochu je akceptovat jako dané.

10) Co plánuješ číst dál?

Opatřila jsem si Poirota od Christie v knižní verzi, tak jsem zvědavá, jak to dopadne. Jinak neplánuju nic – ty knížky si mě během návštěvy v knihkupectví naplánují samy 🙂 .

Související odkazy

Malacandra blog – území Silwiniel
Vlastimil Vondruška ve Veselí nad Moravou
Recyklace – Poslední dávka knih poslaných do světa

One thought on “Knížka za knížkou tag

Něco hezkého mi napiš

