Když dojedu sama sebe

Ahoj Rhiannon,

začínám zjišťovat, že ty nové šablony v administraci jsou čím dál hnusnější 🙂 . Navíc známe WordPress. Teď po prázdninách to začnou brzdit, aby před Vánoci vynikla nová výchozí šablona 2017 (Twenty Seventeen) , a to se ještě neví, co vyprodukují do té doby 🙂 . Tak jsem naznala, že je nejlepší čas připomenout si šablony, které jsem našla jako první. Když jsem WordPress testovala, které šablony mi padly do oka nejdřív.  Tak se snažím nasimulovat stav, že jsem si z hlavy vygumovala všechny dosavadní zkušenosti a vzpomínám na svoje úplně první dojmy, když jsem jako čerstvý zelenáč listovala nabídkou šablon.

Mezi těmi prvními a nejdůležitějšími musím zmínit Forever (novější zpracování je letos Toujours) a Chateau (novější zpracování není, a to je Chateau pátá nejpoužívanější šablona na WordPressu) . Nějaký čas zpátky jsem si pořídila nový monitor. Ten starší odešel a tento nový má vyšší rozlišení a široký úhel zobrazení. Tak se stalo, že u těch historických šablon mi to píše místo textu blechy, které odmítám číst, jelikož bych u toho strávila mládí. Naneštěstí se to dotklo i šablony Chateau. Forever (Toujours) přepracovali po novém, takže té se to tak nedotklo. Nastal ale poměrně zásadní problém – co s tím 🙂 . Naštěstí tehdy WordPress přidal do bezplatných možností boxík Google fonts, tak si můžu hrát se šablonami, které jejich autoři obdařili nějakým exotickým fontem. Anebo zkoumat, jestli je mezi fonty nějaký, který je ze svojí podstaty větší a širší a jde tím pádem použít i pro „historické“ šablony.

Ohledně Toujours mám dost problém. Nemám ráda, když ta šablona vypadá na menší obrazovce jinak. Já mám 10palcový tablet a sestra menší notebook. Toujors na nich vypadalo stejně – čistě jako RSS feed nebo něco podobného. Chateau vypadá jako miniaturka sebe samotného, což je důvod, proč mu připisuju víc bodů. Poslední přidané šablony jsou jaksi strohé a nudné a navíc je pole pro text nějak moc úzké – aspoň tedy na mě. Pořád čekám, že WordPress přijde s něčím megasuper, ale letošní trendy mému vkusu nějak nepřejí a rozhodně neplánuju čekat, až se to zlomí. Minimalismus a minimalismus jsou dvě rozdílné věci, a fakt, že má design tvořit jen záhlaví, blok textu a sloupek na informace ještě neznamená, že se to nedá vymyslet elegantně a neotřele.

Problém mám hlavně s tím, že je hodně těch „minimalistických“ šablon vlastně „jenom“ prázdných. Nudných, nezajímavých, a vzhledem k tomu, že u vstupu do zdrojového kódu přímo v bezplatné verzi vede Google a jeho Blogspot, je u WordPressu velice málo způsobů, jak tu prázdnotu změnit. Už dávno nejsem tak dobrá na vymýšlení velkých grafických prvků jako jsem bývala kdysi. I když, jak si tak vzpomínám, už tehdy jsem to vedla spíš ke strohosti a minimalismu a nějaké větší harakiri mi dělalo dost potíže.

Dost mě zaráží, že už znám všechny ostatní šablony tak nějak zpaměti. Na druhou stranu by mohlo odlehnout každému náhodnému či pravidelnému čtenáři, jehož to moje přehrabování grafiky irituje.  V mém případě je velice složité hledat nějaké překvapení.  Zase na druhou stranu už vím, co WordPress nabízí, a můžu tedy začít pátrat po tom, co chci vlastně já . Mám pár oblíbených prvků – velké náhledové obrázky, líbí se mi užší sloupec textu se vsazenými obrázky širšími, než je právě šířka sloupce, ráda přidávám výrazné záhlaví s onou holubicí, která se tady začala zhusta objevovat a velice se mi líbí panely, které WordPress značí jako widgety. O admince, novinky mailem, nejčtenější články, Creative Commons, kontakt … Dost mi vadí, když ta okýnka nemám kam nacpat. Ještě větší legrace je, že když ty všechny oblíbené ingredience spojím dohromady, není výsledků zase tolik …

Lianna

3 thoughts on “Když dojedu sama sebe

  1. Komupak to pises? Nebo je to takove jen vypisovani? Moc pekny napad. Psat dopisy nekomu.

    No tenhle tvuj vzhled je pro me docela chaoticky, ale je to tim, ze jsem tu dlouho nebyla. Ted budu vedet jaky clanek je novy tak to snad bude ok 😉
    Me vyhovuji tmave sablony. Lepe se mi na tom cte nez na bile svitici plochy. Protom mam vsechny sve blogy v tmavsich tonech.
    Zde na WP opravdu miluju ten, smarja ted nevim – sunset? Sunspot? No proste to co mam. A prijde mi to ted na podzim i docela vhodny… Ta oranzova, ze koresponduje s barvou listi, s barvama prave dozravajicich dyni…

    To se mi líbí

    1. Rhiannon má být jako že moje vyšší nebo moudřejší já. Jednou jsem na starém blogu vyzkoušela tagovku „30 dní dopisů“ a můj dopis mému mladšímu já měl velký ohlas. Tak jsem si řekla, že by dopisy nemusely být špatný nápad 🙂 .

      Já jsem si už všimla, že Češi obecně nemusejí takové ty „vystrčené“ články někde před regulerním „proudem“ . Tak se to snažím nepoužívat 🙂 Jinak co s tou šablonou ví jenom Bůh 🙂 🙂 Na to se znám moc dobře

      To se mi líbí

      1. fakt je to parádní nápad těch dopisů. Jeden čas jsem takhle chtěla psát dědovi ale sešlo z toho.

        no jo, šablony si žijou vlastním životem 🙂

        To se mi líbí

Něco hezkého mi napiš

