Jeden citát denně

Začalo to Kurzem zázraků. Součástí je i pracovní kniha, která na každý den rozvíjí jednu konkrétní myšlenku a přidává úkol. Vy tak máte zajištěnou „práci“ na různě dlouhou dobu, podle toho, jak je kniha obsáhlá. Pamatuju si třeba na sérii knížek „21 dní“ , konkrétně na Doreen Virtue a „21 dní perfektní komunikace s vašimi anděly“ . Tu jedinou jsem tak nějak dojela do konce. 21 dní ještě není taková kalamita, ale jinak se hrdě hlásím k lidem, kteří podobné výzvy nedávají.

V poslední době to začal Miguel Ruiz mladší. Vydal knížku „Bdělý život“ , která je založená na podobném principu. Den za dnem máte nalinkované a předepsané konkrétní úkoly. Další publikace podobného ražení je od Gay Hendrickse. Citát a úkol na každý den – vymyšlené je to dobře, ale u mě je takové to „myslel jsem to dobře“ pomalu synonymem ke stavu, kdy se hrabete v cizích záležitostech, aniž by vám do nich něco bylo.

Už ani nevím, kdy jsem s Kurzem přestala. Bylo to zhruba v době, kdy jsem provedla čistku ve svých „okultních“ knihách. V knihách, které „naváděly“ ke komunikaci s „anděly“ a kdečím možným. Tehdy jsem si spojila obsesi nakupování šminek (však mi od té doby zůstala dost velká hromada věcí; a to jsem třebas paletky už vytřídila) s možným kontaktem s entitami, které sice Virtue nazývá anděly, ale ve skutečnosti to s andělem příliš společného nemá. Stejně si ale myslím, že jsem se dostala někdy k 15. – 20. dnu – zase 🙂 . Už si ani nepamatuju, co jsem plnila za úkoly. Nějak to zapadlo mezi nepoužívané vzorečky ze střední a všechny ostatní věci.

Když jsem tak zjistila, že má Ruiz mladší novou knížku, jednak jsem z prolistování v knihkupectví viděla, že tento level už mám dávno za sebou, a jednak mi bylo rázem jasné, že mi takový styl nebude vyhovovat. Raději mám v tomto směru kreativitu. Vyzobávám z obsahu knížky zajímavé podněty ze všech možných míst a skládám si z toho vlastní puzzle. Je pravda, že právě Tomáš Keltner je autor, kde tento přístup není příliš plodný (proto zvládám základní level a dál cítím bariéry; někde jsem něco přeskočila 🙂  ) . I přesto ale všechno beru tak nějak způsobem, který mě v jednu konkrétní chvíli inspiruje nejvíc.

Ještě větší radost mi dělá ta kupa knížek, kterou jsem se rozhodla nekoupit. Jednoduše proto, že mám probíranou látku už nějakou dobu zvládnutou a během procházení knížky jasně vidím, že nabízený level je o pěkných pár stupňů níž. Je hezké vidět, že ty tři roky „studia“ k něčemu vedly 🙂 .

Miluju ten stav, kdy cítím, že chci napsat článek. Ta touha je to jediné, co vím a zbytek přijde až když otevřu editor. Pak vznikne na moje poměry velice snadno dlouhý článek a já jenom čučím, kde se to vzalo 🙂 .

Něco hezkého mi napiš

