Nejoblíbenější vůně

Začínala jsem na červeném antiperspirantu z potravin. Jmenoval se „Craze“ a tehdy mi dost voněl. Pak přišla dlouhá řada voňavek z drogerie. Pamatuju si, že mě dost štvalo, když mi mamka narovinu říkala, co jí smrdí a co celkem voní. Ty moje voňavky bývaly velice často z kategorie „smrad“ , tak si dokážete představit, jakou jsem z toho mívala „radost“ .

V současné době za ní chodívám sama a dávám jí očichávat svoji sbírku voňavek. Mám doma pět různě starých flakonů, a naposledy jsem zjišťovala, které jí nejvíc voní asi měsíc zpátky. Člověk chce najít „tu svoji“ a kritický nos často bývá solidním základem pro hledání kvality 🙂 . Legrace byla, když mi na L’Instant od Guerlaina řekla, že je to jak osvěžovač na záchod 🙂 .

Sama jsem docela určitě pár buněk z jejího nosu podědila. Vybírám si cíleně spíš slabší vůně, o kterých se na internetu dočtete „kytkařina křížená s mýdlařinou“ , „tuctová nuda“ , případně „já vůbec nic necítím“ . Kupovala jsem si 10 ml Olympéy od Paco Rabanne a pro změnu jsem nemohla já – prostě těžký přeslazený smrad 🙂 . Obecně jsem na neulepeně sladké vůně, říznuté orientem. Nejčastěji vanilkou a karamelem, doplněné něčím hodně sladkým typu jahoda nebo hodně těžká sladká růže. Už jsem zjistila, že svěžejší ovoce (meloun, broskev, malina) bývá ve výsledku svěženka á la Adidas, tak se dívám spíš na základ a střední složky a vizualizuju si, jak moc těžké a jak moc sladké to ve výsledku bude.

Lalique de Lalique i La Nuit Trésor mají obě v hořejších patrech hrušku, růži a ostružinu a v základu mají obě vanilku. To je dost pojících bodů na to, aby se to dalo považovat za náhodu. Lalique je hodně lehká; na první přičichnutí mi připomněla mýdlo Camay chic – Fleur de la nuit. Vzpomněla jsem si, jak jsem tehdy nadávala, že ve vůni toho mýdla nevyráběji flakon s voňavkou. No – jak je vidět, dělají 🙂 . Myslela jsem si, že to bude slabá  nekonfliktní záležitost, ale v průběhu několika následujících vyzkoušení jsem ji začala cítit o něco výrazněji a víc sladce a nakonec je to moje „La nuit Trésor“ na léto.   Na zimu je až moc mýdlová a až moc slabá, ale pokud mám z jakéhokoliv důvodu unavený nebo „přepracovaný“ nos, je akorát tak sladká a akorát tak lehká, aby mi nevadila. Používám ji na prostřídání s mým No.1 parfémem.

La Nuit Trésor je nejčastěji označován za tuctovku z drogerie a neoriginální nudu. Dovoluji si namítnout, že v drogeriích to sice voní podobně (Aguilera nebo Naomi Campbell), ale ty z drogerie obsahují nepřečichnutelnou příměs čehosi, co v daleko větší míře cítím z flakonů FM Group a co kazí celý dojem z vůně. Takový ten čpavý smrad, který ještě víc vynikne, pokud skladují vůně v průhledných krabičkách a ne ve tmě.

La Nuit Trésor je teplá vůně říznutá orientem a včetně Lalique na mně drží daleko lépe, než ty drogerkové. Celkově je vůně daleko propracovanější než ty „celebrití“  a obecně bych ji zařadila spíš do gurmánských vůní, jako je La vie est belle nebo Olympéa. Až na to, že „La nuit Trésor“ není tak příšerně moc sladký a bolehlavový jako Olympéa. La nuit Trésor jako syntéza západní orientálky pro Evropanku a aktuálním módním trendem spotřebních gurmánských vůní  je pro mě daleko líp nositelný. Dokonce bych řekla, že mi ta „komerční masovka“ dokonale sedí.

Ještě dnes si pamatuju, jak jsem byla nadšená, když se ze vzorku Olympéy ohlásila vůně kytice vymáchané v čokoládě. Jaké bylo moje rozčarování, když se mi to na kůži rozlezlo do regulerního sladkého smradu ….

U vůně platí jenom voní nebo nevoní; s ničím dalším se počítat nedá. Pokud jste našli v levnějších vodách, platí to stejné jako u bází pod oční stíny: pokud máte to, co vám sedí, nevyplácí se experimentovat 🙂 .

Něco hezkého mi napiš

