Recyklace

Ve Veselí nad Moravou na vlakovém nádraží přibyl zajímavý projekt městské knihovny. Jmenuje se to „Knihy do vlaku“ . Spočívá to v tom, že v regále jsou nějaké knížky, které si můžete vzít s sebou na čtení. Po přečtení si ji můžete nechat, nebo ji vrátit zpátky do regálu. Popřípadě přinést knížku, která se vám už nelíbí nebo vám doma zavazí. Jednou jsem tam viděla hozený i stoh Bravo Girls, a zmizelo to taky 🙂 . Minulý týden mi odtamtud přinesli naši Řeku Bohů od Wilbura Smitha. První díl. Doma mám koupený už nějakou dobu čtvrtý a jednička se mi líbí taky. Jen je potíž takové knížky shánět. I když je poslední vydání z roku 2007, český trh ty knížky nějak neumí. Tituly, které sháním nacházím pravidelně na Slovensku 🙂 .

Když mi tedy doma přistála Řeka bohů, řekla jsem si, že přišel ten správný čas na protřídění mých knížek. Měla jsem je tak nějak nastrkané na hromadě, aby se do toho regálu vešly, a už se v tom blbě hledalo. Tak jsem vyklidila další poličku a trochu jsem svoji sbírku protřídila. Při té příležitosti jsem vyčlenila knížky, které půjdou na oplátku do Veselí.

knizky

Pavel Ziegler – Mysterium zrození

Ziegler se hlásí k Zednářům a knížku vydal Tomáš Keltner, tak jsem čekala, že mě knížka zaujme. Autor na začátku píše, že je nutné číst vlastním nitrem (po kouskách a sledovat, co se ve vás kde děje) , a uvádí, že jeho text tvoří vrstvy. Že podle toho, jak máte otevřené vědomí vnímáte víc a víc věcí. Já jsem se asi v půlce knížky ztratila. Text mi připomíná těžkopádnost starších vydání Bible, popřípadě Kurz zázraků, který jsem se pokoušela číst pár let zpátky. Navíc Ziegler hodně vychází z Keltnera – něco nastíní a pak napíše, že si máte zbytek dočíst v některé Keltnerově knize,  což je taky celkem sranda 🙂 .

Tomáš Keltner – Rozhovory

Ne, nečekejte blamáž a kalamitu. Já jsem si „jenom“ koupila rozšířené vydání Rozhovorů, kam Keltner začlenil i šestnáct rozhovorů pro slovenský časopis Vitalita, které vznikaly přibližně v době dvou let od posledního přetištěného rozhovoru v prvním vydání knihy. Jelikož se Keltner věnuje spíš poradenství a seminářům než kašpaření v médiích, celkem se mi zalíbila představa trochu pozdějších textů.

Lorna Byrne – Andělé v mých vlasech

Autobiografický příběh, pojící těžký život a anděly. Mně se „jenom“ nějak nelíbí, že to tady vypadá, jako kdyby ti milující andělé považovali za „normální“ , že má Lorna Byrne dost potíže. A tím tak trochu lidem podsouvá, že je normální nesnažit se se situací cokoliv podnikat.

Shalila Sharamon – Bodo J. Baginski : Základní kniha o čakrách
Doreen Virtue: Léčení čaker

Celý ten systém léčení čaker mě nějak nezaujal. Vedlo mě to jiným směrem, tak mi v současné době na ty knížky sedá prach.

Když jsem před časem nesla asi pět, šest knížek o focení do knihovny (stylově a obsahem mi nesedly – nějaké detaily od Davise nebo portrétní focení) , stejně zmizely někde v knihovnické popelnici. Když jsem od knihovnice zjišťovala, jestli se půjčují, obdržela jsem zamítavou odpověď. „Normálně“ bych to s těmi knížkami asi vzala přes knihovnu, ale když už mi z nádraží přinesli toho Smitha …

3 thoughts on “Recyklace

  1. O tom jsem vůbec nevěděla, je to super myšlenka a konečně i ve Veselí 🙂 Mrknu po regále a možná tam zanesu nějaké knížky, co máme doma dvakrát.
    To co píšeš o přístupu naší knihovny mě skoro až naštvalo. Přijde mi to jako dost hloupý přístup, vyhodit něco, co by mohl někdo využít. Příště je radši prodej… ty knížky mohly někomu pomoct a oni to hodí do pryč. Nakopat je do pozadí.

    To se mi líbí

Něco hezkého mi napiš

