Moje oblíbené štětce

Podklad s korektorem se dá nanést prsty. Hned v úvodu musím dodat, že jsem žádný štětec na korektor nezařadila. Mám dva malilinké kabuki s kulatou hlavou a jedno „malé pádlo“ na korektor určené, ale žádný z nich se mnou nějak extra nesrostl. Nebo třeba štětec na pudr. Hromadu produktů dodávají s houbičkovými labutěnkami, a kdo by neznal pěnové aplikátory od stínů? Na to potom štětec?

Pro mě to znamená způsob, jak dokonale a rovnoměrně zapracovat make-up, poprášit obličej lehoučkou vrstvou pudru, a nanášet tvářenku labutěnkou nebo rukama? To nechci ani domýšlet 🙂 . Ty pěnové aplikátory jsou na mě dost tvrdé a štve mě, jak jsou malé. Začínala jsem u značky Real Techniques a pokračovala přes Zoevu a Petru Lovely Hair. Štětce „Luxe“ od Zoevy jsou z kombinace umělých a přírodních štětin, Master řada na oči od PLH je z přírodních štětin (štětec na obočí je ze syntetických) , a Rose gold limitka od Petry Lovely Hair je ze syntetických štětin. Já jsem si oblíbila syntetické štětiny, protože jsou odolnější; i když, jak ukážu níže, u Zoevy se o nějaké křehkosti nedá příliš mluvit 🙂 .

Svoje štětce jsem nechala tři dny používané bez dezinfekce. Fotím proti světlému pozadí a cílem některých snímků bylo přímé srovnání tvaru štětin, tak jsem ve štětinách nechala trochu barvy, aby bylo něco vidět.

(Údajně) blbuvzdorná receptura

Zoeva se chválí tím, že svoje štětce speciálně upravila i pro potřeby začátečníků. Když tedy budete se štětinami zacházet zle, neměly by vám vypadat a krásný štětec si mají dlouhodobě udržet i osoby levé jako šavle. Já jsem začínala jako poučený amatér. Pojďme se tedy podívat, co se Zoevou provedly dva roky mojí něžné péče 🙂 🙂 . Pořádně štětce mýt jsem se naučila teprv nedávno …. takže šetřené rozhodně nebyly 🙂 .

002

Číslo 227 od Zoevy je vlastně blendící štětec. Já jsem si jej maximálně oblíbila pro základní nanášení stínů. Vlevo je štětec z Luxe řady, vpravo je nový kousek, totéž číslo, z Bamboo kolekce. Bamboo je ještě nepoužitý, tak je krásně vidět trochu zploštělý tvar způsobený umělohmotným pouzdrem. Luxe je xkrát koupaný, celý ponořený v umyvadle, sveřepě drhnuté štětiny šamponem a mýdlem – celkově se dost divím, že vypadají prakticky stejně.

004

003

Tady na mě Zoeva vyrobila podraz. Model 127 nedělá v celosyntetickém provedení. Bamboo štětec 128 je o něco užší. Osobně mi to nevadí, protože mám ráda zkosené a užší štětce. Takto jsou fotky jenom srovnávací, protože štětec vpravo s černou rukojetí byl původně o něco širší. Krapítek se rozjel, to je hezky vidět, ale na to, že se jedná o asymetrický tvar a gramlavé ruce mohl skončit daleko hůř. Navíc jsem jej za ty dva roky používala prakticky pořád. Co by to bylo za recenzi, kdybych jenom ukázala ty nové štětce? 🙂 .

Špičky na rozjasňovač

Nejsem člověk, kterého by bavily konvenční sety barev (béžová, střední hnědá, tmavě hnědá u paletek stínů), a stejně tak mě nebaví konvenční tvary štětců. Mezi to nejlepší, co mohli vymyslet je štětec do špičky. Já mám dva. Jeden velký od Zoevy (Luxe řada, Face paint) a jeden malý od Petry Lovely Hair (rose gold limitka) . Zoeva je lepší na „poprášení“ , protože zabere větší prostor, a PLH je ideální na detailní práce.

001

Kornoutkový tvar

Jsou oblasti, kde ocením štětec, který nejde položit na bok. Kde musím používat jenom horní část štětce. Těmi oblastmi jsou ztrácení očních stínů a pudrování. Dlouho jsem pudrovala Luxe Face Paintem od Zoevy na fotce nahoře, ale jaksi to pořád nebylo ono. Štětec na pudr z Rose gold sady od Petry Lovely Hair je vlastně o kus větší Luxe Face Paint, tak mi to tvarově moc nevyřešilo. Nakonec mám na pudr od Zoevy 106 Powder a na ztrácení očních stínů štětec M72 (PLH, Master sada na oči) .  U obou platí totéž – jsou krásně kornoutkové, a proto je nemůžu používat z boční strany štětin.

006

Kůl obočí – anebo kůl na obočí?

Na dokreslování obočí používám gelovo voskovou barvu od Milani. Značka sice dodává i štěteček, ale pro mě je moc krátký. Nejdřív jsem používala štětec na obočí od Real Techniques, ale po čase jsem si velice rychle zvykla na tenčí štětec na obočí od Petry Lovely Hair. Ten rozdíl v šířce je obrovský a celkový výsledek se nedá porovnávat. Tady spíš než pro tlustý štětec hlasuju pro dobře ořezanou tužku na obočí – nebo tenčí štěteček 🙂 .

005

Tipy pro praní štětců

– do dlaně naneste produkt na mytí štětců (nebo tekuté mýdlo či přírodní šampon)

– štětec držte kolmo k dlani a spodní půlkou štětin šetrně „zašvrdlejte“ v mycím prostředku

– proudem vody vymyjte mýdlo ze štětin. Namáčejte ale jenom spodní půlku štětin, maximálně 2/3. Vršek štětin a zbytek štětce by měl zůstat více méně suchý

– na sušení postačí ručník a něco na podložení rukojeti štětců, aby štětiny položeného štětce směřovaly lehce dolů

Jak jsou na tom štětce Petra Lovely Hair?

PLH štětce jdou koupit vesměs po sadách; aspoň co se týká blendícího štětce, špičatého štětce z Rose gold limitky a štětce na obočí, které ukazuju v článku. Řada Master mi dost připomíná štětce od Real Techniques. Jsou lehké do ruky, štětiny nevypadávají a při dobré péči není důvod mířit výš. Rose gold sada ze syntetických štětin už snese srovnání i se Zoevou. Hustší a jemnější štětiny vysychají delší dobu a nevydřete s nimi díru do zapečených produktů. Zoeva štětce jsou váhově těžší a přijde mi, že jsou precizněji střižené, ale jinak jako uživatelka nevidím mezi Zoevou a PLH rose gold nějaký větší rozdíl. V průběhu každodenního používání jsou absolutně srovnatelné; jen je pravda, že štětce Petra Lovely Hair ke mně přišly až v době, kdy jsem se naučila prát štětce. Tak je to možná také dost rozdíl 🙂 .

Něco hezkého mi napiš

