Důkazy

Ahoj Rhiannon,

v posledním týdnu jsem se pořádně zaměřila na vytížení vlastní hlavy a přímou souvislost s únavou jako celkem. Člověk nemá využívat vlastní představivost jako náhradu za vlastní život. Přímo to souvisí s nutností zůstávat v přítomnosti. Že je špatně využívat mozek k vyrábění alternativních scénářů. Po jednom výbuchu emocí jsem se rozhodla cíleně kontrolovat svoji hlavu a sledovat, jestli se to nějak projeví na mojí únavě jako celku.

Moje pracovní týdny bývají docela rovnoměrně náročné. Nebojím se, že by moje výsledky ovlivnila různá úroveň nároků v práci. V pondělí a v úterý jsem ještě necítila nic výjimečného. Docela zajímavé začaly být až čtvrtek a pátek. To bývám pravidelně zmordovanější než na začátku týdne. Doteď jsem si myslela, že je to normální. Minulý týden jsem zjistila, že mám daleko čerstvější uvažování než v týdnu, kdy nechávám plynout představy sem a tam jak se jim zachce. Když si cíleně zatrhávám vyrábění scénářů, mám sice unavené tělo a cítím, že nemám tolik energie jako na začátku týdne, ale moje hlava je na tom úplně stejně jako na začátku týdne.

Souvisí to s hlídáním vlastního chování a s ovládáním sebe samotného v komunikaci s jinými lidmi. Když jsem vyčerpaná jak fyzicky, tak mentálně, daleko snáz podléhám návalům kdečeho, co se objeví kolem, a jak mi říkali minulý týden, spouští se ve mně automatické vzorce z doby, kdy jsem měla tři, čtyři roky a tíhla jsem ke způsobům, které mě naučili jiní lidé a naši z nich lezli po stropě. Nedávno jsem psala, že člověk potřebuje daleko pádnější důkazy pro podobná cvičení, a autoři jednotlivých alternativních publikací zhusta uvádějí argumenty, které jsou pro „normálního člověka“ naprosto nepodstatné, nebo ještě líp – necítitelné a celou tu váhu důvodů čtenář nezvládá dostatečně ocenit. S používáním vlastní hlavy jsem konečně získala pádnější důkaz 🙂 .

Stejně tak jsem zkoušela pít místo kohoutkové vody vodu balenou. Kohoutková voda se také distribuuje buď v plastovém potrubí, nebo v kovu (je-li infrastruktura starší), v čističkách se přidávají chemické látky a obecně není příliš důvod děsit se nad balenou vodou a tu kohoutkovou přitom opomínat. Co kdyby měla lahvová voda lepší výsledky? Netrvalo mi to ani čtyři dny, a stehna se mi osypala červenými vřídky s bílými čepičkami a jako topografická mapa pohoří se začala vynořovat celulitida, kterou běžně držím na úplně minimálním levelu (na pohled vidět není, musíte zmáčknout kůži) . To u mě znamená jednoznačný důkaz, že s tou přijímanou vodou bude něco špatně. Tak jsem se vrátila zpátky k vodě z kohoutku …

Lianna

Něco hezkého mi napiš

