Fialový samet

Tekuté matné rtěnky jsou v poslední době poměrně oblíbené. Navíc výrobci „našli“ zastřené fialové odstíny, a já fialovou můžu 🙂 . Po českém internetu jsem nenašla příliš hodnověrných zdrojů; jediný člověk, který o Milani Amore matte píše, doplatil na neupřímnost zrušeným odběrem a GetTheLouk mluvila o Amore matte až v době, kdy jsem jej měla doma, ale to bych předbíhala 🙂 . Sleek Matte me a Milani Amore Matte jsou dva velké trendy, na jejichž adresu jde podle zákonu stáda přečíst jenom chvála. Dnes jsem se rozhodla vynést na světlo pravdu 🙂 .

Milani Amore matte – odstín  11 Precious

 Odstín Precious je tlumená starorůžová, laděná do lehkého teplého podtónu. Trochu jej tam vidím, zvlášť v porovnání s něčím neutrálním. Houbičkový aplikátor je dobré před nanesením barvy lehce otřít. Zkoušela jsem nanášet i štětečkem na rty, ale nanesla jsem jenom slabou průhlednou vrstvu. Naštěstí se s tyčkou dá rychle naučit.

Barva rychle zaschne a nepotřebuje konturovací tužku. Za dlouhodržící ji považovat nemůžu – do hodiny se začne drolit. Amore matte má suchou konzistenci, tak to, co by se obtiskávalo se jednoduše oddrolí. Drobky pak zůstávají všude – na kelímku s kávou, na lžičce. Velice rychle zůstanou na rtech jenom fleky; já pak samotnou barvu přetírám balzámem na rty a trochu ji „ředím“ . Na focení ji blogerkám doporučit můžu, ale k ničemu vážnějšímu ne.

Sleek Matte me – odstín Shabby chic

Matte me je ta elegantnější z obou sester. Odstín je fialová víc do světlé a krapet do růžové. Narozdíl od Milani se nedrobí a neodroluje. I když zrovna nevím, jestli by mi to bývalo nebylo milejší …. Matte me úděsně lepí. Když se zapomenu a v soustředění svírám rty, mám následně problém dostat je od sebe. Ještě kousek, a barva by se chovala jako vteřinové lepidlo 🙂 . Víme, že co lepí, mívá lepší výdrž. Matte me přežije dokonce i oplatek. A nemyslím tím takovou tu formu stainu, u které člověk váhá, jestli to má Amore matte přičíst jako „přežila“ nebo „nepřežila“ . Sleek ubyde tak o 1/3, ale pořád zůstává ve formě souvislé barvy.

Toto není ani hoax, ani snaha být za každou cenu jiná. Jedná se jen a pouze o pravdivé a upřímné srovnání obou produktů

Milani voní po vanilkové zmrzlině, ale body navíc mu to u mě nezíská – v poslední době vyhledávám spíš ovocné kyselejší příchutě (jablko, meruňka, borůvka) a nerochním si ani ve smetaně, ani  v čokoládě. Sleek voní slaboulince po chemii, ale nejedná se o nic, co by bylo v běžně-denním provozu cítit. Jestli mám doporučit někomu dál, kterou z těch dvou …. radím ani jednu. Milani nedrží a drolí se, Sleek zase velice solidně lepí. Dokonce tak, že mi bytostně vadí mít Sleek na rtech. Jak tak cítím to oťapkávání dvou olepidlovaných rtů, dokonale mě to štve. Tak nějak nechápu, jak může na adresu Amore matte někdo napsat, že je „trošku sušší“ , a na adresu Sleek „že trošku lepí“ . Je ale pravda, že já nenosím ani lesky na rty. Pokud jste leskové, sáhněte po Sleeku. Pokud preferujete rtěnky, nemůžu za sebe nic doporučit.  Amore matte je de facto hromada mrňavých kuliček, které se pozvolna uvolňují všude kolem, a Matte me by si mohlo tvořit kariéru jako sekunďák 🙂 .

Abych mohla doporučit matnou barvu na rty dál, očekávám texturu aspoň Amore matte (skoro jej na rtech necítím) a výdrž aspoň Matte me (to kouzlo s tatrankou mě dostalo) . Ale za současných podmínek? Raději fakt ne-e …

sleek-milani

Něco hezkého mi napiš

