Potíže s kosmetickými blogy

Myslím, že není žádné tajemství, jak moc se ženská nechá ovlivnit časopisy a aktuálně vládnoucími módními trendy. Tentokrát nechci probírat šatník; i když musím přiznat, že si veliká hromada  Češek i přes nevoli „módní mafie“ udržuje svůj vlastní styl. V současné době jsou dva hlavní zdroje, které podávají zprávy o kosmetickém trhu: časopisy a blogy. Časopisy jdou spíš povrchním, reklamním směrem, zato u blogů narážíme na něco hlubšího. Jako kdyby ten zápal dané blogerky měl mnohem větší sílu než armáda kosmetických redaktorek.

V současné době se nemusíme zabývat začátkem všeho. Platí, že ta úspěšnější část blogerek zhusta v rámci spoluprací předvádí produkty, co spadají pod Sephoru – ať už je to kontrakt přímo se Sephorou, nebo s konkrétními dílčími značkami (MAC, Urban Decay, Too Faced, Benefit) . Tím vzniká na trhu přetlak, který míří směrem do Sephory. To by bylo logické, ale daleko horší je, že Sephora u nás nemá valné zastoupení. Sice tvrdí, že má po ČR velké množství obchodů, ale ze samotných článků od dotyčných blogerek se můžeme dočíst, že mimo ty tři obchody v Praze má Sephora ve zbytku republiky značně očesané možnosti.

Sephora nemá v naší zemi e-shop. Too Faced včetně Benefitu navíc v naší zemi nemají pořádné zastoupení ani samy za sebe, tak vzniká situace, kdy blogerky propagují hračičky, které si běžná česká uživatelka nemá jak obstarat. Sama jsem měla pocit mohutného vzduchoprázdna, když jsem se rozhodla neřešit věci, které neovlivním. Tak vím, že varianty jsou, ale jak má člověk v hlavě mohutnou kampaň zaměřenou na Sephoru a související značky, nemá v mozku vybudované synapse, který by mířily i k jiným značkám.

Tento článek napsal člověk, který má nejbližší Sephoru 100 km (v Brně) . A 100 km pro kosmetiku se mi jezdit nechce …

V podstatě má ženská dvě možnosti. Buď si zařídit účet v bance, na internetu si rozjet PayPal a využívat služby Sephory v Polsku, popřípadě se poohlédnout po jiných světových kosmetických e-shopech a dovážet si to sem vlastně „našedo“ . Nebo se na to vykašlat, chodit nenalíčená a tvrdit, že v České Republice se nic „normálního“ sehnat nedá. Sama za sebe můžu říct, že drogerie jsou celkem oříšek. Třeba u nás neseženu od Rimmelu dobře třetinu věcí (tužkobalzámy Color Rush, nebo tekuté rtěnky Provocalips) , a když už mám objednávat Rimmel přes oficiální e-shop, je pak jedno, jestli beru Rimmel, nebo nějakou jinou značku, která je dostupná jenom přes síť.

Právě na internetu se nachází velké množství značek, které blogerky berou jenom okrajově. Když mají ze Sephory gel na obočí od Too Faced, nemají důvod hodnotit totéž od Milani. Jenomže 70 procent Češek se k Sephoře nedostane. Nebo aspoň k absolutně úplnému sortimentu, který má Sephora po celé zemi nabízet. Nehodnotím, nenadávám, jenom nabízím podnět k zamyšlení. Současné kosmetické blogy jsou Sephory plné; jenomže Sephora není to, co by se o prodej v České Republice nějak extra zajímalo. Když člověk odpáře problematicky dostupnou Sephoru, bude mít v hlavě poněkud realisticky vyhlížející blackout. Rozhodně ale existují značky, které u nás e-shopy mají, nebo do našich e-shopů dodávají a jsou dostupné daleko snáz, než celá Sephora.

Advertisements

2 thoughts on “Potíže s kosmetickými blogy

  1. Sephora a spol. jsou pro mě cizí slova 🙂 Pokud nemá v ČR dobré zastoupení a nedá se tu moc koupit, pak ovšem moc nechápu, proč blogerkám nabízejí spolupráce. To vypadá na dobré duše v kosmetickém průmyslu :-)))) ROzdávají a nic za to nechtějí (kromě od těch čtenářek v Praze a Brně tedy :-))

    To se mi líbí

Něco hezkého mi napiš

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s