Proč mi pořád nevychází to focení mobilem

#10 Ať už řeším smartphone nebo něco malého kapesního, dopadne to jako s novým modrým voděodolným Lumixem: zjistím, že to samo fotit nebude a že ty moje fotky stejně vypadají nějak podobně.

#9 Fujifilm X10 je hezká věc, kdyby neprošel kvalitní masírkou snad všech fotografických médií. Kolem toho přístroje vznikla tak mystická bublina, že si jeden nemůže být jistý, jestli ten foťák byl jeho vlastní nápad, nebo práce reklamních agentů.

#8 Když se doma objevil Samsung Galaxy S III mini, pošilhávala jsem po něm a byla na něj zvědavá. „Dokonce“ jsem zaúkolovala majitelku nějakými fotkami mojí osoby. Přetáhnu to do počítače – a zjistím, že kreslí velice podobně jako moje stará briketka. Kupovat kvůli focení nový mobil? Vždyť to má úplně stejnou kresbu, jako ty starší …

Nemůžu si nějak pomoct … stačí nová reklamní kampaň, a lítám v tom  zase 🙂 . Zatím mají kapesní systémy oproti mojí zrcadlovce až moc děr 🙂 .

#7 Když procházím jednotlivé modely, stejně se přistihnu, že řeším kvalitu focení na vyšší citlivosti a možnosti uživatelského nastavování. Když mám v kompaktu pár věcí volitelných (citlivost, nejdelší čas, vyvážení bílé) , stejně se přistihnu, že brblám  nad očesaností menu a pošilhávám po svojí zrcadlovce.

#6 Když je venku nádherně, odfotí i krabice od bot. Daleko  větší legrace nastává, když je pod mrakem, anebo se snažím fotit naši kočku domácí v nějakém tmavém koutě obýváku. Ještě že jsem si pořídila ten světelný objektiv … 🙂

#5 Máme doma „supršmíráka“ s třicetinásobným zoomem, takže už předem píšu, že existují lidé, kterým „systém dalekohled“ ideálně vyhovuje. Já jsem typ, který zapne stroj a fotí. Ať už má ten nástroj objektiv jaký chce, jednoduše se přizpůsobím a fotím tím, co mám. Také proto jsem si k zrcadlovce dokoupila objektiv se zobrazovacím úhlem okolo 48 stupňů (už neprolamuje linie, není tedy širokoúhlý a ještě nedělá vrstvy jako teleobjektiv) . Ideálně mi to vyhovuje, i když si 3/4 lidí ťuká na čelo a nabízí mi zoom.

#4 Já jsem typ, který se kouká a fotí – viz bod 5. Tím pádem je pro mě těžce zbytečné pořizovat zoomovací objektivy. Co jsem měla kompakt se zoomem, fungovala jsem stejně jenom v režimu zapnout – vypnout.  Jediné pevné sklo má zatím kompakt od Nikonu, ale ten  stojí 25 000 Kč – moje zrcadlovka stála 12 000 ( jenom nesmím spočítat i ten zbytek 🙂  ) .

#3  Úplně všechny menší věci používám tak, že je chytím a přiblížím si pravý horní roh displeje těsně k oku. Neee – vůbec tam nenaháním ten hledáček, který mám na zrcadlovce 🙂 . Stejně se podezírám, že na „natažené ruce“ (= cokoliv co je od oka dál než pár centimetrů) už nějak nezvládám fotit. Viklá se to, houpe se to, nedrží to a je to šílený nezvyk 🙂 .

#2 Nedej bože s tím mobilem (nebo kompaktem) fotit potmě. Třeba jednou za uherský rok nějaký koncert nebo akci. Blesk se mi nelíbí a velmi jsem si oblíbila světelné pevné sklo. Nepotřebuju blesk, všechno udržím z ruky  a ty fotky se mi daleko víc líbí.

#1 Clona!!! Od doby, co mám 1,8/f objektiv a můžu níž než bylo 5,6 u setového objektivu, si nedokážu představit, že bych měla mít všechno „od nevidím do nevidím“ . Jsem spíš opačný případ – na 35mm objektiv (na snímači APS-C) pracuju nejraději kolem clony 3,5/f , a třeba bližší předměty bych mohla mít daleko ostřejší …. ale mně se to rozmáznuté líbí 🙂 . Dost možná je to i tím, že sama bez brýlí vidím prdlajs 🙂 .

Něco hezkého mi napiš

