Jak si vybrat brýle

Nosím brýle někdy od svých pěti let a aspoň jednou bych chtěla zažít stav, kdy budu v optice vybírat střízlivá. Ne že bych chtěla získávat kuráž pomocí alkoholu, ale doma jsem „chytrá“ , a když si sednu v optice, že si vyberu nové obroučky, najednou je všechno v tahu. Brýle vypadají stejně, nic mi nesluší (nebo obráceně – všechno mi sluší úplně stejně, tak je jedno, které vyberu) a v konečném důsledku mezi jednotlivými typy a tvary nevidím žádný rozdíl.

První brýle mi vybrali coby pětileté naši. Následovala výměna obrouček v mých čtrnácti letech; tehdy jsem konzultovala s našima a vybrala šestiúhelníhový tvar s jemným okrajem. Moje další výměna obrouček byl horor. Vybírala jsem si brýle napoprvé sama a zjistila jsem, proč v Popelkách ženským radí, aby nešly nakupovat s pevnou představou toho, jak chtějí vypadat. Nakonec jsem odešla s něčím, co vypadalo velice podobně jako moje předchozí brýle, a byla jsem ještě ráda, že to nedopadlo hůř.

Vloni (to už je tak dlouho?) jsem šla na nové obroučky se sestrou. S vizí, že to tentokrát „dám“ líp. Fialovou nebo červenou barvu jsem měla vymyšlenou předem, ale jinak jsem se držela při zdi a nevymýšlela nic dalšího. Plast v klasických hranatějších tvarech v poslední době letí, tak jsem zkoušela červenou a modrou variantu obrouček. Měli tam ještě fialovou, ale tu jsem nějak nebrala v potaz …. V každém případě jsem si s barvou nechala poradit od prodavačky a od sestry a hned jsem byla klidnější …

Jak čas postupuje, můj výběr brýlí se zlepšuje. Teď jsem přišla na to, jak celou patálii s brýlemi do budoucna vypilovat. V lékárně jsem mezi brýlemi na čtení za 200 Kč konečně zahlédla ty, které jdou s dioptriemi do mínusu (na krátkozrakost) . Pravidelně budu chodit do lékárny (kartáček na zuby, sójové mléko) a budu si zkoušet různé brýle 🙂 . Při poslední návštěvě jsem tam načapala jedny fialové; netvrdím, že je budu kupovat (ze zkušeností ostatních vím, že je to hodně brzo prodřené) , ale aspoň můžu trénovat na svůj další výběr obrouček 🙂 .  Pohříchu jenom lituju, že mě to s těmi lacinými brýlemi nenapadlo dřív … 🙂

Něco hezkého mi napiš

