Žlutozelený makeup

To si tak procházím blogy o kosmetice, a čtu neustále jedno a to samé: ten úplně nejsvětlejší odstín, co vypadá jako naředěné vápno, je na mě moc tmavý / má to blbý podtón / mně vůbec nic nesedí. Je pravda, že se situace v naší drogerii začala zlepšovat teprve v průběhu posledních dvou let, ale i proto existuje několik cest, jak vyřešit průhledný obličej.

1)  Jak je to s tou žlutozelenou doopravdy?

Pleť potřebuje nějaký volný prostor. Je sice fajn, jak všichni píšou, že je nutné používat všechny tři kroky ráno i večer, ale já mám daleko hezčí pleť s daleko jiným postupem: ráno tonikum a denní krém, večer olejový odličovač a noční krém. Používám přírodní kosmetiku a naučila jsem se pít hodně čisté vody (objem závisí na vašich konkrétních pocitech a vašem žaludku) . Najednou zjišťuju, že mi u make-upů sedí odstín číslo 2, a to jsem se neopalovala, ani nic jiného. Zdravá pleť se zkrátka ošidit nedá, a vadí jí jak příliš mnoho přípravků, tak i vůbec žádná voda. Průhledně zelená není normální stav pleti, tak s tím výrobci ani nepočítají do barevné škály pro make-up 🙂 .  Pokud máte „barevně nekompatibilní“ pleť, vyplatí se pořídit přípravek pro cílené hýčkání citlivé pleti a trochu obličej zklidnit. Třeba se budete ještě divit 🙂 .

2) Korejské BB krémy

Začalo to velkou módní vlnou, pak se přes tu první přelila druhá vlna, která korejská BB odsuzovala. Asiatky mají od přírody hrubší pleť, proto vyhledávají produkty, které kůži vyživí a zjemní. Korejská BB často obsahují plno pečujících látek. Navíc není potřeba mít strach, protože Asiatky si na pleť nenanesou kde co – jsou pověstné „miliardou“ lahviček na všechno možné. Korejské BB krémy se dají sehnat méně i plně krycí, a navíc mají odstín, který se pleti přizpůsobí. Pokud je na vás v drogerii všechno „moc tmavé“ nebo jinak barevné, korejské BB krémy vám barvou sednou. Potíže mívají jenom snědší slečny, ale jak už jde tón pleti do sytějšího tónu, většinou není problém sehnat odpovídající make-up, a tím pádem není důvod pátrat ve světloučkých BB krémech.

3) Dermacol, Maybelline, Rimmel

Pokud patříte ke studeným typům (pleť není do zlatava, ale do růžova), určitě můžete zkusit make-upy od Dermacolu v odstínu č.1 , nebo odstín 010 Light Porcelain od Rimmelu. Obě značky ve zmíněných odstínech nabízejí super bílé produkty, i když mi dost vadí, že jsou jenom ve studeném podtónu. Naproti tomu Maybelline přivezl make-up Fit me v odstínu 110, který je super světlá s teplým podtónem. Pořád je to jenom jedna značka a jeden výrobek, tak není jisté, komu jak sedne. Za zkoušku to ale stojí; aspoň výrobci uvidí, že je poptávka, a třeba s tím stavem odstínů něco udělají 🙂 .

Zařadila bych sem i oddíl „Parfumerie“ , ale já mám nejbližší Sephoru 100 km (dvě hodiny vlakem), a po Fann, Douglas a Marionnaud jsem se nedívala už vůbec. Barvu make-upu chci zkoušet přímo na obličeji, tak jsem se ani nijak extra nevěnovala výběru odstínů (jak to nemůžu zkusit, nezajímá mě to) . Pokud máte někde poblíž parfumerku a nebojíte se investovat víc peněz, nebojím se, že neseženete odstín.

4) Můj make-up

Jak jsem psala výše, zklidnila se mi pleť (přírodní péče v kombinaci s čistou vodou) a najednou jsem zjistila, že existují make-upy, které jsou na mě příliš světlé (což se dříve nestávalo) . Navíc mám teplý podtón pleti, což je podraz číslo 2. Někde stále věří, že v ČR je 75 procent lidí letní typ (studený podtón, světlý, trochu „zaprášený“) , tak sem cpou všechno růžové. Začínala jsem na korejských BB, tak mi z té doby zůstala láska ke Skin79 (Super Gold a Snail nutrition), a z drogerie mi jak vlastnostmi, tak barvou sedí L’Oreal Infallible (odstín Vanilla) a Dermacol Wake and make-up odstín č. 2. Dermacol chce fakt péči o pleť, protože zvýrazňuje šupinky, navíc mě donedávna hryzal do pleti (teď už mi to delší dobu nedělá, tak nevím) . Oba dva make-upy mají daleko sametovější finish než BB krémy. I když Skin79 zapudruju, není tak matný jako Infallible nebo Wake and make-up.

Něco hezkého mi napiš

