Přebujelá fantazie, přecitlivělost a empatie

Ahoj Rhiannon,

vzpomínám si, jak mi jako malé vytýkali, že si všechno moc beru a že jsem přecitlivělá. Stačilo se říznout, a moje reakce byla podle okolí neadekvátní. V poslední době mi zase dost vytýkali časté změny. Ať už se jednalo o adresy, o blogovací systémy nebo o grafickou podobu, ostatní nějak nestíhali a to, co jsem dělala jim připadalo zbytečné.

Já už ani nevím, proč jsem začala blogovat o Argemě. Asi za to mohla láska k hudbě, protože od Argemy jsem velice rychle přešla k blogování o všech kapelách, které s Argemou souvisely. Kdysi jsem zvládala vyjmenovat všech sedmnáct muzikantů, kteří Argemou prošli i v pořadí chronologicky pozpátku, ale to už dneska není pravda. Jednak jich je s Jarkem Hnilicou už osmnáct (Argema je plnoletá 🙂  ), a taky jsem se tomu delší dobu nevěnovala, tak by mi trvalo delší dobu dát ta jména dohromady.

Od sedmnácti muzikantů se dá očekávat velká kupa kapel, tak jsem měla chvíli i vlastní bigbít blog – tehdy se to jmenovalo Rea-music, ale ten nepovažuju za nějak zásadní. Pak mi vyvstává na mysl Girls‘ world, alias můj úplně první růžový blog z doby, kdy pojem „růžový blog“ nikdo kolem neznal. Pamatuju si na kopírované horoskopy z Věštírny. Pak jsem chvíli probleskla já – s blogem Rea-diary, kde jsem hodně psala  a víc se zaměřila na texty a následně jel další vlek – Layoutgraphic, kde jsem byla šéfka týmu a zjistila, jaké to je, když je člověk na kreativní práci sám, i když by měl mít za zády tým, a Vysvobozená, kde jsem zase byla fotograf a zveřejňovala fotky s tím, že to gró, o které se jedná jsou právě moje snímky. No … 🙂

Co mě vedlo k tolika činnostem? Proč takový záběr? Plus stěhování, plus přebarvování?  Tu svoji „přecitlivělost“ , kterou mi ostatní přeložili jako slabost a nedostatek vnitřní síly, bych já sama malé Liannce s tím, co vím teď vysvětlila jako jednoduchou extrémní empatii. Když se říznu, tak vůči sobě samotné, když se dívám na cizí blogy, tak se zase vcítím do kosmetických blogerek, do fotoblogů, a tehdy i do blogů zaměřených na grafickou tvorbu. Když je kolem Miss, mám na hlavě korunku, v současné době jsem s Gabrielou Gun na pódiu Eurovize. Když to vezmu kolem a kolem, je to moje velká výhoda. Když chci o něčem psát, je veliká míra empatie jenom dobře, ale jako malé bych si poradila větší odstup. Je rozdíl empatii používat a je rozdíl nechat sebou empatií mávat.

V článku „Empatie jako dar“ jsem popisovala, že empatie vlastně znamená vcítit se do cizí energie. To také znamená, že otevíráte svoje vlastní brány všem ostatním vlivům. Malé Liannce bych vysvětlila, že to, co cítí je obousměrné a je tedy potřeba hlídat si svou vlastní hlavu. Nejdřív bych to ale asi musela přeložit do češtiny 🙂 . Bohatá fantazie a přecitlivělost se v současnosti berou spíš jako mínus, ale já teď sama na sobě vidím, že fakt, že si „věci moc beru“ mi právě pomáhá psát články, a nejedná se tedy o zhýčkanost, ale „obyčejnou“ empatii, se kterou je potřeba umět zacházet.

Když se podívám zpátky, tak tři čtvrtiny projektů jsem ani nebyla já. Nebaví mě fotit zakázky a řešit praktické věci ohledně mlácení snímků o hlavy časopisům, zase tolik mě nebavilo tvořit pro ostatní převleky na blogy, nebavilo mě na blog házet čistě jenom svoje fotky a nic k tomu. Zajímavé je, že jsem si celou dobu psala deník. Sáhodlouhé zápisky, které byly klidně přes několik stran. Jak jsem vloni v březnu začala psát současný blog (lehká žurnalistika a trocha alternativy) , poslední zápis v deníku mám ze začátku loňského listopadu. Pak jeden zápis z letošního února (jeden článek na blog.cz na téma „Proč si píšu deník) , a další článek ze začátku května (další článek na blog.cz na téma „Proč si psát deník“) . Jak jsem začala hodně psát blog, už najednou nemusím psát deník.

Hm … Zrovna jsem si vzpomněla na Michelle Losekoot, která tvrdí, že nemá cenu psát dlouhé články, protože lidi chodí na internet prokrastinovat . Nooo …. 🙂 🙂

Lianna

One thought on “Přebujelá fantazie, přecitlivělost a empatie

Něco hezkého mi napiš

