Moje sbírka cikorky a melty

Cikorka = čistý čekankový kořen.

Melta = směs s čekankou, žitem, pohankou a ostatními obilovinami, které se používají jako náhražka kávy.

Začínala jsem u klasického turka. Později jsem, nevím už proč, začala pít rozpustnou a turek na mě najednou byl moc silný. Následně jsem dostala pár podnětů, abych přestala pít kávu úplně, a moje peripetie se spaním mě přiměly, abych zkusila na čas nepít kávu vůbec.  Nakonec to nebyla zase taková kalamita.

Abych napsala úplně všechno, vadí mi turek a klasická rozpustná káva. Co se týká „dešťovek“ z automatů (nesmí to být mletá varianta, ta už mi vadí), nebo „dešťovky“ z kapslí (cappuccino nebo latté necítím jako kávu ani omylem, jakkoliv blbě to zní), vůbec mi to nevadí a ráda si zajdu. Jinak se mi doma sešla celkem pestrá sbírka dóz. Musím se přiznat, že jsem na dózy zatížená. Kdyby to bylo po pytlících, nemám toho zdaleka tolik 🙂 .  Všechno míchám se dvěma lžičkami sójového mléka, a už si brousím zuby na pohankové 🙂 .

Nestlé – Caro
Nápoj meltového typu. Jedná se o směs čekanky, žita a pohanky. Můj nejstarší pokus, už mám druhou pikslu.

Nestlé – Caro Active
Caro smíchané s vlákninou. Je viditelně smíchané s něčím světlejším. Ohledně obsahu vlákniny nevím, ale raději z bezpečnostních důvodů Caro Active nemíchám s žádným dalším detoxikačním přípravkem. Co kdyby náhodou 🙂 .

Kávoviny – Karo
Jedná se o cikorku, hovoříme tedy o čisté čekance. Když si dám dvě lžičky jako u melty, má to protivný hořký ocásek. Jedna lžička tady stačí.  Dost mi to supluje klasickou kávu, Karo se sójovým mlékem míchám úplně nejmíň (vlastně vůbec) .

Kávoviny – Vitakáva
Reakce na Nestlé Caro – mišmaš různých rostlinek. Trochu jsem se bála, že to bude hořké jako Karo od Kávovin, ale Vitakáva hořká není, i když si dám dvě lžičky na hrníček.

Tak – ano, je ze mě králík 🙂 . Aspoň tedy částečně. Jak už jsem říkala, výše vyjmenované čtyři dózy ráda míchám s latté nebo cappuccinem z kavárny. Jako kdyby v těch kapslích vlastně žádná káva nebyla, a jejich obsah byl velice blízký pytlíkům dva a tři v jednom – cukr a bělidlo. Turka a rozpustnou kávu chuťově zaručeně poznám; už jenom z toho důvodu, že mi to připadá dost protivné 🙂 .

3 thoughts on “Moje sbírka cikorky a melty

  1. Já znám z toho jen Caro, to si někdy dávám. Nebo smíchané s kávou bez kofeinu. Někdy prostě je chuť na nějaký teplý nápoj jiný než čaj (jinak mám ráda bylinkové čaje – hlavně mátový a heřmánkový). Taky přestávám pít kávu a kofein celkově, už po mnoha pokusech. Načetla jsem toho hodně hlavně na anglicky psaném internetu všechno možné, co se dalo najít, aby mě to namotivovalo vydržet. Protože po mnoha letech pití kávy jsem opravdu měla závislost a takový neustálý koloběh euforie, nervozity a napětí a únavy, k tomu taky ještě občas migrény a nespavost. Vím, že až budu mít za sebou odvykání a tělo si zvykne na bezkofeinový stav, budu se cítit mnohem líp. Ale četla jsem, že to může trvat týdny až měsíce, než se člověk začne cítit zase dobře (proto to taky hodně lidí dlouho nevydrží).

    To se mi líbí

    1. Já jsem to neměla zas tak zlé, „jenom“ mě začala dost otravovat ta bolest hlavy, když jsem se v neděli kolem osmé, deváté probudila a hned mě začala bolet hlava (protože zbytek týdne jsem už v sobě dávno kávu měla) . Přesně – někdy je prostě chuť na něco jiného než čaj … Já mám ráda Rooibos 🙂

      To se mi líbí

Něco hezkého mi napiš

