Špatné spaní: Že by voda?

Od července minulého roku tady sdílím svoje proměny ve spánkovém režimu. Zčásti také proto, abych ukázala, že běžet pro prášky na spaní není zrovna dvakrát nejlepší řešení, protože důvod bývá triviální. Hodně se toho změnilo – od kofeinu přes šumivý hořčík v tabletách až po bylinkové čaje typu mateřídouška nebo meduňka. Jenže čas od času se přece jenom stane, že bezdůvodně nespím a nějak to nezapadá ani do jednoho mého schématu.

Když člověk hledá, většinou taky najde. Pár dnů zpátky jsem narazila na článek, kde je jen tak mimochodem mezi příčinami špatného spánku jmenován taky špatný pitný režim. A já si jen tak mimochodem uvědomila, že ta jediná špatná noc pokaždé za týden následuje po dni, během kterého čistou vodu flákám. Z tohoto úhlu jsem se na celou věc ještě nedívala, tak nevím, kolikrát jsem na tom byla špatně s vodou, když jsem se převalovala v posteli. Ale rozhodně ta poslední květnová noc, která mi bránila ve spaní také proběhla po dni, kdy jsem měla pití vody „na háku“ . Navíc jsem byla ještě po běhacím výletě a voda zase nikde …

Sama jsem zvědavá, kam to celé ještě povede. Jak jsem nedávno psala o tom, že mám dokonalý důvod pro důslednější provádění cvičení z oblasti mysli, tadyten objev ohledně vody je pro mě dokonalý důvod, proč si naordinovat v základu ještě o velký hrnek víc (místo litru a půl dva litry) , a v případě tropických dnů ještě odpoledne s čistou vodou pokračovat.

V současné době je moderní tvrdit, že lidé mají tendence pít až příliš mnoho vody, a výsledek je ten, že zadržují vodu a jsou nafouklí. Upřímně si myslím, že většinový člověk pije spíš příliš málo než příliš mnoho, ale osobně mám jeden důvod, proč pít vody víc: haprující spaní. Bude legrace sledovat, kolik těch nocí bude po dnech, během kterých zanedbám pitný režim. Je to logické, krásně to do sebe zapadá a navíc jsem schopná tomu i věřit. Nedostatek vody se začal projevovat pár let zpátky na pleti (musela jsem začít používat noční krémy) , a pokračuje to volně přes spaní. Není na škodu připomenout, že mi ta celá spánková epopej začala během parného léta a čtyřicítek venku …

Něco hezkého mi napiš

