Jak na vzdušné dlouhé vlasy

Jsem člověk, který ochotně zkouší „přírodní“ tipy pro hezčí vlasy. Naposledy jsem narazila na článek, který radil, aby si ženy myly vlasy vždycky až pátý den. Spousta z nás si myje hlavu až příliš často a vlasy se pak jako obrana mastí víc, než by měly. Když si budeme mýt vlasy až každý pátý den, mastnota se vrátí do normálu.

Docela mě to zaujalo. Vlasy mám teď do půlky zad, a když jsou mastnější, je to okamžitě poznat. Navíc jsem se dostala do stavu, kdy jsem musela vlasy mýt každý třetí den, a to mě začalo otravovat. Po rozhovorech s Lukášem Rossbachem jsem vyzkoušela přestat používat kondicionér a vyměnit šampony za něco, co bude mýt, ale nebude zůstávat v hlavě v podobě „zapatlávátek“ (kokosový olej, silikony, produkty pro polámané vlasy, které vlas obalí, aby působil zacelený). S tímto přístupem moje vlasy začaly působit čím dál tím víc splaveně, s tím, že hezky vypadaly jenom ten první den po umytí, a pak už to šlo z kopce.

Když jsem narazila na pár šamponů, které působí jako ideální kompromis mezi čistotou a nutnou dávkou uhlazovadel pro moje přirozeně vlnité a trochu krepaté vlasy, narazila jsem právě na názor, že se vlasy mastí samospádem díky až příliš častému mytí, a že když to ženská vydrží, dá se to upravit do delších intervalů.

Řeknu vám, že první tři týdny to byla kalamita. Čtvrtý den jsem vypadala jako totální splavenec a pátý den jsem si preventivně dělala drdolové účesy, abych mohla tvrdit, že si pomáhám gelem na vlasy (aby nikde nic netrčelo) . Teď poslední týden jsem si začala všímat, že i čtyři dny po umytí vypadají moje vlasy stejně, jako vypadaly kdysi druhý den po mytí. Já jsem to nijak nehlídala, prostě když začal být vršek splavený, vyčesala jsem culík a hotovo. V současné době mívám ten pátý den mastné vlasy trošičku u hlavy, což je u mě docela zásadní pokrok.  Dokážu si představit, že si budu vlasy mýt jednou za týden (za 7 dní), a nebude to vůbec poznat.

Bonus navíc: Šampony, které mi sedly

Mám vlnité sušší vlasy, které mají přirozený sklon ke krepacení. Přírodní hračičky mi z vlasů tvoří chumáč koudele, a moje hříva běžně zvládala i značku Gliss Kur, na kterou jsem dlouho předlouho nedávala dopustit.

Herbalife – Aloe šampon

Produkt bez Sodium Laureth Sulfátu, po kterém vlasy trošičku tmavnou. Obsah aloe a nějaké té výživy poznávám i na běžně suchých konečcích. Po prvním použití jsem měla hlavu docela rychle splavenou, ale po druhém a třetím použití během dalších cyklů už nic.

Alpa – Dětský šampon Batole

Nepění to jako drogerkové šampony, má to celkem charakteristický způsob práce a chce si na to zvyknout, ale je to bezkonkurenčně nejlepší šampon, který zatím mám. Už od prvního vyzkoušení jsem si všimla, že mi po něm zůstávají vlasy umyté zdaleka nejdéle. Jsem v druhé půlce lahvičky; teď ho jenom někde sehnat zase 🙂 .

Dove – Nourishing oil care

Z logiky věci by tu ani neměl být. Drogerka, SLES, navíc oleje (= zapatlávátka) ve složení. Když použiju jenom ten šapon, jak jsem zvyklá, dostanou vlasy ideální porci silikonů skrz rozčesatelnost a moje hlava se po něm nemastí zdaleka tak rychle, jako třeba po žlutém Pantene, který jsem zkoušela souběžně s Dove a který  u mě vybouchnul.  Je to celkem překvápko, a dokážu si představit, že si jej pořídím zase.

Urtekram – Aloe

Zkouším další přírodní aloe šampon. Tento je z oddělení pánských šamponů, a mimo aloe v sobě má i meduňku a mátu. První Urtekram šampon jsem používala i s kondicionérem (růže pro suché vlasy). Tento zkouším prvně, a jelikož je to šampon primárně pro chlapy, nečekám tolik „lepidel“ do vlasů jako u hračiček pro holky. Kdyžtak jej budu míchat s  přece jenom lehce lepidloidním Dove 🙂 .

sampony

2 thoughts on “Jak na vzdušné dlouhé vlasy

  1. Taky si říkám, že bych se měla dostat do tady té fáze, kdy mi bude stačit mýt vlasy ideálně jednou za týden. Mám je hodně jemné a mastnota na nich jde poznat moc. Čekají mě ale dva týdny pod stanem a to si je asi opravdu nebudu moct mýt nějak moc často (žádné kempy nás nejspíš nečekají). Jestli říkáš, že to funguje, budu ti věřit. 🙂

    To se mi líbí

    1. Mně metoda Lukáše Rossbacha sedla. Ten říká, že pokud nemáš problém s kůží a jde ti jenom o prevenci, je nejlepší obyčejný dětský šampon. Já to střídám s lehkými „zapatlávadly“ , protože mám svoje vlasy přirozeně krepaté 🙂

      To se mi líbí

Něco hezkého mi napiš

