Moje inspirace

Ráda bych se oháněla tvrzením, že všechno to, co píšu na internet pochází z vyššího zdroje, který mi automaticky proudí skrz prsty na klávesnici a diktuje mi hotové články. Necítím, že by mi něco shora přímo diktovalo, i když … Buď dostanu „chytrý nápad“ někdy v průběhu dne, nebo se velice ráda chodím dívat na téma-týdne.blog.cz do sekce „Navrhni téma“ . Chodím tak luxovat nové nápady celkem pravidelně pokaždé, když mi chybí nápad.

Už jsem se i pokoušela vypsat si těch témat víc, abych pak mohla jenom nahlédnout do seznamu, ale … Pravidelně se stává, že z té aktuální nabídky, která přibude od mojí poslední návštěvy dostane šanci jenom jeden jediný nápad. Většinou píšu jeden článek a potřebuju jeden nápad. Moje múzy mívají v čase trochu jinou příchuť a to, co mě inspirovalo týden zpátky už dneska neplatí, takže musím vytáhnout nápad platný pro aktuální den a aktuální období.

S tím diktováním shora to asi taky nebude nijak extra žhavé. Když najedu „na ten správný řádek“ , cítím, že to vevnitř mojí osoby tak nějak zreaguje a mně se v editoru začnou pod rukama tvořit články. Pokud bych psala na něco, co „nesepne“ , bude celý článek stát za prd. I když třeba jeden článek tvořím i čtyřicet minut, pořád nějak kontinuálně vím, o čem chci psát; jenom skládám slova a nápady tak, aby mohly na blog. Když se pak podívám na celý napsaný text, vidím jej už hotový a učesaný. Doteď jsem nepotřebovala dělat v ničem žádné korekce – jen čas od času si všimnu, že mi chybí písmenko nebo že mám ve větách až moc čárek (jestli mám nějakou slabinu, je to právě moje „vášeň“ pro čárky) .

Buď si chytnu článek „v ovzduší“ , nebo vyhrabu z potenciálních „témat týdne“ . Jiný zdroj inspirace ani pořádně nemám – možná snad čas od času, když mě u ostatních blogerů zaujme nějaká tagovka. Na toto téma musím ale říct, že mi většina tagů připadá nudná a nezajímavá a musí mi při pohledu na zpracovaný tag „sepnout“ čidlo vevnitř mojí osoby, které se spíná během dodávání nápadů na nejbližší články.

Asi milému blogerovi neporadím, kde má nahánět svoje múzy. I když – řecké slovo, z něhož je výraz „múza“ odvozený znamená „vdechovat“ , tak bude možná nejlepší projít se u vody nebo v přírodě; podle toho, co vám dělá líp na duši a kde vás to víc baví. Skrze ono „vdechovat“ bych asi vyloučila městské ulice, abyste měli šanci nachytat čerstvý vzduch. Jinak platí, že blogovat nemůže každý. Nejenom že se zájmy s časem mění, ale zároveň napsat jednu slohovku za měsíc do školy a psát nějak kontinuálně blog, aby to mělo smysl, není taková legrace, v jakou bychom doufali 🙂 .

Něco hezkého mi napiš

