Vraťte esoteriku zpátky na zem

Na začátku stálo zjištění, že to, co mi zní v hlavě vždycky když čtu nějaký text je můj rádce rozum. Schválně neuvádím: „Pouze rozum“ , nebo „To hnusné zlé ego“ . Lidská bytost potřebuje jak rozum, tak jemnohmotný rozum (intuici), a s tím nic nesvedou ani esoteričtí „učitelé“ . Tak jsem se na ten hlas při čtení začala  zaměřovat. Šlo to velice ztuha; přece jenom jsem od mala zvyklá brát ten hlas a moji osobu jako neoddělitelné. Do jisté míry neoddělitelné jsou, ale není to celá pravda.

V poslední době se mi začalo dařit vždycky v půlce věty ten hlas utnout. A to se začaly dít zajímavé věci. Typicky když něco přepisuju – třeba dlouhou řadu čísel, nebo nějakou kratší větu. Když mi v hlavě „zní hlas“ , a já píšu podle hlasu, musím se minimálně jednou podívat. Když ale hlas odpářu, a „jenom se kouknu a vidím“ , zjistila jsem, že mám paměť daleko lepší. Když se podívám a včas zarazím „Hlas“ , zapamatuju si to celé na první dobrou.

Docela nedávno jsem si všimla, že se esoterika vrací do módy. Hromada herců a zpěváků a modelek se v časopisech začaly vyjadřovat „esoterickým způsobem“ a já se zaradovala. No, moje radost byla předčasná. Vývoj pokračuje, a to, co začalo jako velice hezká esoterika pokračuje vymýváním mozků. Jako když mluvíte s nějakým fanatikem – sluníčkové, krásné, geniální a všechno špatné vyvraždit, potlačit, odpárat a hodit v pytli do moře. To se mi už líbit přestává, proto bych chtěla jenom připomenout, že to v masmédiích není jemnohmotná strana věci.

Esoterika to možná je – nebo ne možná, ona je to esoterika určitě, protože to tak začali nazývat. Ta „skutečná“ jemnohmotná strana věci leží v každém člověku zvlášť a nejlíp se k ní dostanete, když každý večer začnete procházet zpětně celý svůj den, a na chvíli zkusíte během dne pozorovat svoje vlastní emoce. Nejdřív je to jako se mnou a s tím hlasem v hlavě – považujete to za jedno a totéž, ale po čase to začne vylézat. Do jemnohmotného světa se dostanete jenom skrze sebe.

Když půjdete skrze práci na sobě, nestane se vám, že nerozeznáte anděla od breberky, nebo že se ocitnete ve snu, ze kterého se nebudete schopní vědomě probudit. Alternativní blogy jsou plné strašení o démonech, ale vůbec žádný z těch blogů neuvádí, že musíte začít drobnostmi u sebe. Všichni hned poskytují konkrétní návody na spoustu věcí, a vy nemáte potřebné kotvy ve své vlastní bytosti, kterých byste se mohli chytit.

Co čekat od pozorování a sledování vlastních výkyvů nálad? Začnete svoje emoce vnímat jako samostatnou entitu, jako nezávislou na vaší vlastní osobě. To jste pak na správné cestě – ideální stav je, když se nenecháte ovládat a nemáte emocionální výkyvy, které byste nejraději ze života vypárali, protože jste řekli nebo udělali něco, co vás během několika vteřin po odeznění začalo mrzet. Zdá se to jako kravina, ale nenechat se ovládat je základ.

Něco hezkého mi napiš

