Kde se to vzalo?

Ahoj Rhiannon,

ani si to nechci přiznávat, ale už dávno neplatí ta partie, která se rozdala v tom roce 2007, když jsem s blogem začala. Byla jsem zvyklá kolem sebe sledovat velké množství zajímavých inovativních blogů, a vždycky bylo co číst. Možná je to i změnami na jedné české komunitně založené službě (ať tady pořád neomílám jeden název 🙂 ), že se „ti dobří“ rozutekli po dálavách služby Google a následně jich veliká hromada přestala působit. Možná může za odliv inspirace a čerstvé krve i Youtube; tvrdí, že videa jsou v současné době oblíbenější než psané texty.

V každém případě přišel čas na to, abych se přestala schovávat ve stínu „těch lepších“ , a trochu si i zvykla na to, že, když to řeknu troufale, tak jak pro mě byli tahounem a inspirací „lepší“ blogeři, které jsem pročítala a sledovala, tak ti teď už nejsou a nikdo je nenahradil. Tak je akorát doba na to, abych se začala vnímat jako ta, která tu inspiraci poskytuje než jako bloger, který potřebuje vést a nutně potřebuje načichávat cizí skvělou práci.

Ta inflace je velice poznat i na obsahu ostatních, kteří ještě vytrvali. Hromadný sběr článků po síti a články, které mají v patičce: „Zdroj: Odkaz na cizí článek“ .  Člověka to zamrzí, zvlášť když sleduje autory tak dlouho, aby si zvládal pamatovat, co publikovali dva tři roky zpátky. Tak si chtíc nechtíc musím přiznat, že u blogů probíhá velké čištění krve a každý, kdo to s psaním myslí upřímně a nebojí se trochu si ušpinit ruce od sociálních sítí a lehké propagace, musí být s vlastními stránkami pořádně vidět.

Trochu mi chybí ten čas, kdy bylo blogů jako když naprší. S velkou hromadou colorek (schválně – kdo si je ještě pamatujete? To ukrutně frčelo, když jsem začínala s blogováním 🙂 . Sotva jsem se „colorizace“ pořádně naučila, vyšly z módy 🙂  ) se samozřejmě pojila i hromada blogů, které sice nebyly celorepublikově známé, ale měly punc osobitosti a originality a člověk měl vždy čerstvé inspirující čtení takřka na každý den.

No nic – přišel čas si přiznat, že Doba internetová odplavala krapet jinam, a teď jsem to najednou já, kdo má vědět, co a proč dělá. Přitom mi nepřipadá, že by nutně muselo utéct tolik času. Když ale začnu revidovat svoje blogové projekty a připíšu k nim počet měsíců, po který trvaly, musím si  volky nevolky přiznat, že ten čas jednoduše uběhl a lidí v mém věku, kteří by aktivně blogovali, jsou těžce nedostatkové zboží. Tak se nemusím tolik divit, že jsem najednou tak  vidět a připadám si jako nahatá uprostřed koncertního sálu.

Lianna

7 thoughts on “Kde se to vzalo?

  1. Já mám velký problém najít nějaké blogy, které by pro mě byly inspirací. Spousta je toho jen o kosmetice. Asi je to dané tím, že spousta blogerek začíná už v hodně útlém věku a možná se nechávají zlákat představou spoluprací…

    To se mi líbí

  2. Jé, colorky, co jsem se jich navyráběla. A jak úžasné mi připadaly! No a co teprve takové bleskovky? Blogové začátky byly fajn. Naštěstí mi po roce svitlo a začala jsem obsah orientovat někam jinam. Velkou inspirací byla pro mě Chiquitka. A spousta dalších, o kterých už nikde není ani zmínka. Ach jo.

    To se mi líbí

  3. Colorky, avatary, všechny tady ty srandičky, to byla doba! 😀 Taky jsme ještě byly svým způsobem děti… 🙂 Je škoda, že ti top už na to mají čím dál míň času, už není tolik ke komu vzhlížet a od koho se učit. Škoda… jsem ráda, že máš odvahu to vzít na sebe, já ji nemám, ani čas. Snad ti to vydrží co nejdýl to půjde 🙂

    To se mi líbí

Něco hezkého mi napiš

