Pasivita

Přemýšlím, proč má tolik lidí tak velký problém vzít svůj vlastní život do svých rukou. Co si pamatuju, nikdy jsem neměla sny ve smyslu: „Vyhraju milion a budu se válet na Kanárech“ . I když to čas od času někdo nadhodí, prolétne mi to hlavou, ale nezůstane to v ní. Můj typ snů je spíš na konkrétnější bázi; už jenom skrz to, že jsem nějak od přírody navyklá hledat cesty, kterými by ty moje sny šly splnit.

Když jsem někdy v deseti letech začala psát a později jsem nešla na žurnalistiku, nakonec jsem skončila u blogování. Díky mojí hravé povaze jsem mohla za posledních devět let ledasco vyzkoušet, a i když nemám portfolio, které bych za tu dobu mít mohla, ničeho nelituju. Vyzkoušela jsem veliké množství věcí a směrů, a i když jsou stále záležitosti, které mě zvládají vyděsit (nečekané „až moc velké“ pracovní nabídky), vesměs je můj svět snů utkaný z nití, které se dají na Zemi pochytat a svázat.

Naproti tomu pozoruju, že část lidí žije svůj život poněkud pasivněji. Nehledá, co by je bavilo a nesnaží se upravit svůj svět aspoň trochu po svém. Však víme, jak to chodí – dveře se otevírají jedny po druhých po malých krocích a slabých škvírách, až se pak člověk ohlédne zpátky a diví se, kde to všechno nabral. I když se jednomu může zdát, že to nemá smysl, pravda je ta, že se malé krůčky v drtivé většině případů skládají do delších cest. Pokud člověk ví, co jej baví a svoje krůčky směřuje nějak systematičtěji zvoleným směrem.

Proměnit svůj život od základů není nic složitého. Chce to jasnou vizi a nohy na zemi, abyste neskončili v nějaké ezo-pasti. Esoterika bývávala alternativní, ale teď už je to zase jeden z typů mainstreamu, který má tendence sklouzávat do „schválených“ kolejí. Takže je plný kravin a blábolů, které lidské bytosti většinou nesvědčí 🙂 .

3 thoughts on “Pasivita

  1. Je tolik fajn blogerů, kteří chtěli být žurnalisty a nejsou. Na jednu stranu je to dobře, můžu ty články číst všechny, když zrovna můžu a chci a nemusím kupovat stovku různých časopisů. Na druhou stranu je škoda, že je to sen, za kterým si tolik málo lidí mělo odvahu jít.
    Je super mít nohy na zemi, pokud zároveň zvládáš mít hlavu aspoň trochu v oblacích 🙂

    To se mi líbí

      1. Asi máš pravdu. Dneska je to ale problém skoro u všeho, sto lidí, sto názorů a jak jsou nějaké hlavní směry, je to problém…

        To se mi líbí

Něco hezkého mi napiš

