Kam mizí chuť riskovat?

To jsem si tak našla flakon vůně „Safari“ od Laurena. Krásný flakon, a vůně kombinace mechu a svěžesti, v základu s karamelem a medem. Procházela jsem složení shora dolů a zdola nahoru, srovnávala ingredience s vůněmi, o kterých natuty vím, že mi voní, akorát prd vydrží (Royal Desire od Aguilery nebo Cat Deluxe at night od Naomi Campbell), ale přece jenom jsem posléze vyměkla a pořídila jsem něco, co mi sedlo už dřív a o čem vím, že bude fungovat. Pár let zpátky by se mi to nestalo, tím jsem si jistá.

Kam se poděla ochota riskovat a hrát si? Jak ženské postupují roky, víc a víc v jejím životě zabere analýza a touha si všechno nejdřív osahat a očichat. Náš vlastní úsudek a intuice už není důležitější než chuť a touha; to nás na jednu stranu ušetří „smradlavých“ zklamání, na stranu druhou by mi třeba Safari od Laurena sedla, ale to už nezjistím..

Pár let zpátky jsem byla ochotná přijít domů se sedmi vzorky vůní na dvou rukou. Dnes si dávám na každé zápěstí maximálně jednu, a stejně se mi výsledný čichový vjem za nějakou dobu smíchá. Možná je to i tím, že ty drogerkové voňavky jsou tak nějak těkavější a prchavější. Moje poslední tři vůně byly La nuit trésor od Lancôme, Champs-Elysées od Guerlaina a L’Instant od Guerlaina. L’Instant sice spadá mezi lehčí a něžnější vůně, ale to v parfumerkové kategorii nevylučuje desetihodinovou výdrž. Tak když zkouším Olympéu od Rabana na jednom zápěstí a srovnávací  La nuit trésor na druhém zápěstí, vonné molekuly utíkají do mého osobního prostoru, a moji voňavou auru tak nějak míchají ze dvou různých vůní …

Za určitých podmínek se můj nos zvládnul překalibrovat, a třeba ty levnější variace už pro mě nejsou tak lákavé jako dřív. Už v nich ten laciný chemický základ cítím, a celé mi to spíš smrdí. To ale zase nenahrává té neochotě zariskovat. Až po Uherské Hradiště je tady v okolí výběr mizerný, a trh nahrává spíš výtvorům mega gigantu Coty. Tak jsem si znovu objednala L’Instant od Guerlaina. Tentokrát ne tester, ale plnou verzi s krabičkou a víčkem,  a tentokrát ne eau de parfum, ale toaletní vodu. Chtěla jsem ji zkusit už dřív, navíc parfémová voda na mě určitou část svojí výdrže reaguje rozložením vůně do „prazvláštní fáze“. První hodinu sladko sladký kladivový útok, a než se z vůně vynoří ony kytky s medem, které pak drží celý den, vůně hodinu přechází přes náběh na vyčpělost. U některých žen je to regulerně zkažená voňavka, některým to nedělá, já jsem něco mezi. Tak jsem zariskovala a řekla si, že slabší koncentrace, navíc s trošku pozměněným složením,  by mi to dělat nemusela ani tu trošičku, co mi to dělá edp …

Něco hezkého mi napiš

