Absolutní svoboda

Je výhoda, když je bloger místo „spisovatele“ navíc takový Ferda Mravenec, který ze základní části rozumí fotografování a zvládá pořizovat dobře zaostřené a dostatečně světlé fotky, umí rozeznat, co spolu na grafické úrovni sedí a co se tluče, zvládne si vytvořit záhlaví a drobné personalizované grafické prvky, a na základě toho, jaký systém pro blogování zvolil, dokáže pořešit karamboly a výzvy v prostředí kódování a každodenního běhu stránek.

Zní to kruto šíleně, ale jiná možnost příliš není. A to můžeme být ještě vděční za blogovací servery. Klasicky když se staráte o stránky, musíte řešit i správu toho objemu dat, co je na síti – zálohování, ochranu proti hackerům, starat se, aby celý web nespadnul. Blogovací servery udělají všechnu tu technickou práci za vás. Štvou vás reklamy? Stačí si zaplatit prémiový balíček, a máte po reklamách. U blogovacích systémů je nutné akceptovat nastavené podmínky a jednoduše se s nimi smířit.

Chcete rozjet vlastní web? Nejlepší je to asi přes nějaký blogovací server; Blogspot a WordPress umožňují zakoupit vlastní doménu, přičemž vám administrace zůstane stejná, a celá správa blogu (webu) zůstane na WordPressu (Blogspotu) . I když platí, že redakčních systémů je plno, tak si stačí vybrat. Skládat za sebe písmenka v HTML kódu už se dneska spoustě lidem nechce 🙂 .

Je omyl myslet si, že se vlastní web udělá sám za vás. Ano, nemusíte tomu rozumět. Ale uvědomte si, že když budete chtít plavat ve svém vlastním rybníku, tak se budou na každodenní bázi objevovat drobné trable, které provoz vlastní domény doprovázejí, a na vás bude, abyste si s nimi uměli poradit. Namlsat se u blogové platformy a myslet si, že to u vlastního webu půjde samospádem bez práce jako u blogu  je úsměvná představa, zvlášť pokud se bavíme o „absolutní svobodě“ , a tvoříme vlastní web mimo blogovací servery s možností dokoupení vlastních stránek.  Pokud chcete vytvářet vlastní web, bude se toho po vás chtít neskonale víc, než od vás jakožto od blogera.

Už jsem říkala, že během správy vlastních webových stránek mimo blogovací systémy začnete dennodenně narážet na zádrhely nejrůznější povahy. Jak chcete vést vlastní webovky, když o tom nebudete mít ani páru? Někdo vám může  celý web vytvořit; vy si to vymyslíte a on to udělá. Kdo nad vámi ale bude stát během každodenní správy stránek? Absolutní svoboda a dokonalá samostatnost bez berliček a bez podmínek „cizích“ blogovacích systémů je hezká věc, ale nese to s sebou hromadu dalších věcí, se kterými je nutné počítat. A najednou zjistíte, že ze spisovatele je programátor ….

Já jsem si vybrala blogovací systém, protože mě baví psát. O technické věci se starali dříve na Blog.cz, nyní na WordPressu, a na mně je ta kreativní činnost. Tvořit od základu vlastní stránky? To se mi zatím příliš nechce 🙂 .

3 thoughts on “Absolutní svoboda

  1. Díky. Potvrdila jsi mi moje rozhodnutí zůstat dál pod křídly wordpressu :-)) POdobný problém jsem řešila před nedávnem, když jsem hledala, kde postavit stránky pro výuku angličtiny. Nejdřív jsem chtěla zůstat normálně na doméně 2.třídy u wordpressu. Tak co, říkala jsem si, beztak se vše většinou odehrává na internetu a lidi klikají a netuší, která třída to je 🙂 Ale nakonec jsem se rozhodla si tu doménu na rok koupit. Není to drahé. A své výhody mít vlastní doménu to má. No a za nějaký peníz na wordpressu připlatit propojení s tou doménou. A pochvaluju si právě to, že to nakonec nestálo moc peněz, že nemusím řešit natahování wordpressu na nějaký jiný webhosting a starosti s tím webhostingem a já nevím s čím ještě. Tady jsem zatím spokojená 🙂

    To se mi líbí

      1. Mít vlastní webovky se asi opravdu neobejde bez nějakého správce webu, který to postaví a stará se o to a platí se mu za to v tisících měsíčně…

        To se mi líbí

Něco hezkého mi napiš

