Přetahovaná o Fujiho

Beztak je to legrace. Každý kolem fotí na mobil, nebo na foťáček, který vypadá jako starožitnost z dědovy skříně. /* I když – ty starožitnosti nemusejí být až zas takové terno, a mohou vypadat jako „úplně normální“ krabice. Dva dědovy foťáky uschované mám, tak vím, o čem mluvím … 🙂 .*/  Nebo aspoň média chtějí, aby to tak celé působilo. Tak opatrujete velikou zrcadlovku, která je tak nějak rozměrnější než věci okolo, i když na ní máte našroubovaný krátký pevný objektiv. To se tak rozhlížím kolem a říkám si, že bych snad mohla …

V drtivé většině případů svítí sluníčko, kolem je krásné světlo a já si říkám, že na těch módních trendech něco je. Strčíte to do kabelky, fotí to do čtverečku, automaticky vám to obarví fotku do stylu vybraného starého filmu. Už ale zapomínám, že všechny moje tašky jsou přesně z kategorie, kdy v jednom nováckém seriálu přišla do butiku Jitka Čvančarová, a že by chtěla tu a tu kabelku, ale musejí se do ní vejít papíry A4. Do těch mých by je překládat nemusela …

Ideální taška? Musím tam dát peněženku, mobil a doklady, což už je samo o sobě dost drsná výzva. I když jsem na Vánoce dostala peněženku polovičních rozměrů, než byla moje dosavadní „hospodská“ , pořád mám u některých malých kabelek potíž narvat ji tam (viz třeba psaníčko – tam jsem to musela vzdát úplně …. 🙂  ) . Dále se mi tam musejí vejít nákupy (knížka nebo dvě v knihkupectví, časopis v trafice, solené vroubkované Bohemia brambůrky z Kauflandu, protože u nás je nemají) , a dál pár hračiček z drogerie (tvrdívám, že výjimečně, ale stává se to celkem pravidelně 🙂  ) . Tak se ptám: na co by mi byla malá taška? Když pominu, že do malé tašky nedám zrcadlovku, vždyť tam nenarvu ani svůj „každodenní bordel“ ?

Posléze přijdu domů, Šmudlina si vleze do krabice od bot a já si všimnu, že ta krabice má kruhový průřez, skrz který by se dal udělat kočičí spinkací portrét. Vezmu zrcadlovku, clonu nastavím na 1,8/f, citlivost podle potřeby, a ve světle 60W žárovky večer v obýváku si říkám, že by podobné jobovky ten mobil nemusel vůbec zvládat. A že mě myšlenka na kompakt nenapadá třeba na koncertě Fleretu? Tam jsem měla malou kapesní červenou příšerku a celý koncert jsem si nadávala. Trocha tmy a trocha pohybu potmě a příšerka má po ptákách …

Něco hezkého mi napiš

