Virtuální hlodník

Lúmenn zveřejnila článek na téma vymyšlených, ale nikdy nezveřejněných článků. Jedná se o stav, kdy se vám v hlavě honí slůvka a nápady, ale už se nějak nedostanete k přepisu na blog, a tak všechno zůstane jenom virtuální. Už jsem u sebe na blogu psala, jaké mám potíže s komentováním na serveru blog.cz . Dřív jsem klasicky psala komentáře s tím, že to tam autorovi vyskočí a ten si to stejně přečte. Po důkladném zkoumání několika diskuzí jsem zjistila, že se o ty „spamové“ komentáře vůbec nikdo nestará, tak jsem na blog.cz přestala komentovat úplně. Lúmennčino téma jsem tedy vzala a rozhodla se trochu jej rozvést 🙂 .

Přes den něco zaslechnu, a rázem mi v hlavě začnou defilovat slova a věty, které se skládají v konkrétní myšlenky. Ne přímo článek, ale těch myšlenek je dostatečné množství na to, aby se z nich samostatný článek dal upéct. V práci ale nemám čas a možnost sednout k papíru a všechno si zapsat. Buď jsou konkrétní myšlenky dostatečně silné a udrží se, nebo na ně do odpoledne zapomenu a mají jednoduše smůlu. Většinou si napíšu krátkou poznámku. Pár nejdůležitějších hesel, které s konkrétním nápadem souvisejí, a když to pak odpoledne čtu, většinou si i vzpomenu, o čem jsem to vlastně chtěla psát. Občas si dokonce i vzpomenu, že mám někde zapsaných pár hesel, která jsem rozvinout chtěla, ale nějak jsem na ně pozapomněla 🙂 .

Lúmenn píše, že si pak u následného přepisování článků do blogu připadá jako otrok. Kreativní část je už  splněná vymyšlením článku v hlavě, a na ten zbytek by bylo podle Lúmenn ideální tlačítko „Print“ někde na vršku hlavy. S tímto konkrétně zkušenosti nemám, ale vím, jaké to je, když píšete jenom tak ze setrvačnosti, protože máte zadané téma, víte co přidáte, a pak už jenom potřebujete doplnit publikační plán. Sama jsem pár způsobů publikace vyzkoušela a několik jich padlo právě z důvodu slabé kreativity. Básničky jsem měla napsané, fotky Vnorov nafocené taky, tak jsem jenom brala materiál a zveřejňovala jej do konkrétních dnů. A stalo se, že pro kreativní věci zůstaly jenom dva dny v týdnu (čtvrtek na deníček a sobota na „sloupek“ ) . V současné době nemám přesně daná témata, na která chci psát. Nechávám inspiraci volně plynout a příslušný námět se v den psaní dalšího článku ozve sám.

Rozhodně to nechci dotáhnout do stádia, kdy bych jenom přepisovala a korigovala do systému. Už jsem zmínila, že právě z toho důvodu jsem už několik publikačních plánů poslala k ledu. Nejsem typ, kterému by publikační plány vyhovovaly. Jenom jsem se v posledním případě rozhodla, že napíšu každý den něco málo, aby mi nevznikaly díry v publikaci článků. Co a jak už nechám na konkrétním dnu. Osobně nějak nemám čas zdlouhavě „snít svůj článek“ , protože mi to moje práce tak nějak nedovolí. A kdybych ten čas už měla, jsem typ, který s sebou nosí sešit a propisku. Za těch příští rok deset let, co bloguju jsem si navykla, že co mám v zápisníčku jde automaticky na blog, tak už samotné přepisování neberu tak tragicky.

Co vy a psaní článků? Jaký je u vás podíl napsaných článků a těch vymyšlených, ale nerealizovaných?

Související články

Konkurenční boj a svoboda na internetu

2 thoughts on “Virtuální hlodník

  1. Vlastně nevím. Na úplném začátku jsem si do sešitu zapisovala témata. Nic víc. Nikdy jsem si články nepsala nejdřív bokem, nebo nevymýšlela v hlavě. Dnes už si téma napíšu tak maximálně do mobilu, abych na ně nezapomněla. Jinak pak vznikají zcela spontánně, tak píšu nejradši. Mým publikačním plánem je letos „to, co mi dělá radost“. O tom se píše opravdu samo 🙂 Když jsem dělávala absurdistán, publikační plán – neděle shrnutí, pondělí nové téma – byl dobrý v tom, že mě nutil ne psát, ale těch témat se poctivě týden co týden držet 🙂 Letos jsem si nechala týdenní shrnutí a měsíční shrnutí včetně navíc měsíčníku Aves. Ale i to jde samo. Přepisování by mě silně nebavilo 🙂

    To se mi líbí

    1. U mě záleží na inspiraci. Když mě chytí u tužky a papíru, nezdržuju se zapínáním počítače 🙂 . Obecně jsem dost papírový typ, v tomto směru mám ráda staromódní způsoby 🙂 . Je ale pravda, že když vím, o čem psát, nepotřebuju mustr ani taháky 🙂

      Liked by 1 osoba

Něco hezkého mi napiš

