Dlouhovlasá-krátkovlasá

Ahoj Rhiannon,

začíná se trochu oteplovat, a mně se dostávají na mysl věci ohledně mých vlasů. Dostávám chuť udělat něco se svým účesem, ale se mnou je to složitější. Od mala mám hezké vlasy. Můžu je ostříhat jak chci, jak je přestanu chvíli hlídat, zjistím, že je mám zase do půli zad. Je mi 26 let, a začínám si všímat, že okrajové linie vlasů – kolem čela a obličeje – mi už začínají řídnout. Už naposledy, po radikálním zkrácení skrz odstřihnutí odbarvených vlasů, jsem si říkala, že mám snad poslední možnost nechat si „normálně“  narůst vlasy. Kolem října – listopadu loňského roku mi kadeřnice poměrně kus ufikla, ale i tak zůstaly v solidní délce.

Ženské mi vlasy závidí, ale mám poměrně zajímavý problém. Moje vlasy jsou přirozeně vlnité. Dělají lokýnky a prstýnky, ale jenom do určité délky. Až odrostou a ztěžknou, vlnit se přestanou a „jen nudně visí dolů“ . Abych byla poctivá, objemné a vlnité vesměs zůstávají, ale mně se líbí i ty moje prstýnky, ale na ně si vlasy musím ostříhat na délku po ramena, třeba na aktuální dlouhý bob, aby to samo od sebe drželo. Ženské mi závidí jak dlouhé vlasy, tak prstýnky; v tomto směru si moc nevyberu. Když mám vlasy kratší, říkám si, že je škoda, že nevydržím nechat je napokoji než odrostou,  a když je mám dlouhé, stýská se mi po lehkosti a hravosti vlasů dlouhých.

Navíc jsem se od rozevláté divoženky začala měnit na dámu s upravenými vlasy, aneb zjistila jsem, že mi stažené vlasy víc sluší. Ačkoli jsem to nikdy nedělala, učím se teď každé ráno udělat i něco s vlasy (culík, chytit dva prameny po stranách) – až na to, že mám zatím dost slabou fantazii, a ještě to není ono. Nemůžu to ale po sobě chtít, když jsem roky rokoucí vlasy rozčesala a nechala je tak.

Velice často se stávalo, že jsem na svých vlasech načapala roztřepené konečky. No – roztřepené; z nudy si oškubávám úplné konečky vlasů, a za čas to vypadá „velice zajímavě“ . Po posledním odstříhnutí konečků z důvodu oškubání jsem si toto krácení dlouhé chvíle zatrhla, a když se dívám na svoje konečky dneska – opět po dlouhé fázi dorůstání – zjišťuju, že jsou silné, pevné a v kuse. Takže další důvod, proč vlasy raději nestříhat.

Ale zase právě dlouhý bob s vlasy prostříhanými do vrstev, abych jim usnadnila prstýnkování, je důvod, proč v současné době vážně uvažuju o zkrácení vlasů. Já ti nějak nevím. U každé varianty mám sérii kladů a záporů, a sama zatím nevím, která z těch variant je mi milejší. Zatím to chodívalo tak, že jsem se na jaro ostříhala, a pak to zase do dalšího jara nechávala růst. Moje běžná délka vlasů je práce mojí vlasové pokožky za rok. Delší čas jsem to v poslední době snad ještě nenechala, tak možná přišel čas rozčísnout i toto dilema. Takto jsem dlouhovlasá-krátkovlasá všechno najednou, protože jsem doteď svoje vlasy nechávala jako dříví v lese, a opakované návštěvy kadeřnice za účelem údržby mojí šišky se mi zatím nestaly 🙂 .

Rozhodně ti dám vědět, jak jsem se nakonec rozhodla. Ještě bude sranda 🙂 .

Lianna

3 thoughts on “Dlouhovlasá-krátkovlasá

  1. Já mám radši vlasy kratší, hlava je lehčí a vlasy drží tvar, který mají za úkol. Možná je ale fajn zeptat se po okolí, co ti víc sluší 🙂

    To se mi líbí

    1. Dobrý nápad 🙂 . Osobně si spíš musím zvyknout vlasy upravovat. U tak dlouhých, jak mám teď, to už jinak nejde 🙂 . Kratší verze jsem nechávala „jen tak“ , teď už je to na ozdobné hřebínky s korálkama a podobné ptákoviny. Jak mám ale hlavu tím vším netknutou, tak mě to dost tlačí 🙂 .

      To se mi líbí

      1. Myslím že to není nutné 🙂 Když teď teda mám vlasy delší (na přání okolí), většinou si dám maximálně culík nebo cop, ale určitě nejsou ozdoby extrémně nutné. Když to dáš sem tam, na chvilku, určitě si zvykneš ale i na ozdoby 🙂

        To se mi líbí

Něco hezkého mi napiš

