Traci Harding: Mystická triologie

„Dary bohyně Isis“ a „Dary dračí královny“ jsem poprvé objevila v knihovně. Zaujala mě kombinace esoteriky a historického románu, i když tuším, že jsem měla jednou něco půjčeného  a vrátila to bez přečtení, protože jsem si na to nějak nenašla čas. Po druhé už jsem stejnou chybu neudělala, a dala se do hledání třetího dílu.

Nedařilo se mi ani pořádně najít ani dva předchozí díly. Chtěla jsem si triologii pořídit domů, a i když celé dílo vyšlo po roce 2000 (Dary bohyně Isis v roce 2005, Dary dračí královny jsou uváděny v roce 2008 a 2010, podle zdroje), dneska už není možné knížky koupit. Aspoň ne v České Republice. Tím nechci nadávat – jenom se pomalu dostávám k informaci, že jsem si do svojí knihovny pořídila první cizojazyčnou literaturu – Traci Harding ve slovenštině 🙂 .

Slováci stále prodávají všechny tři díly; ne že si jenom „nechali“ v nabídce první dva – dokonce přeložili a připravili i závěrečný díl, Černou Madonu 🙂 . Jenom pro úplnost, nakupovala jsem na Martinus.cz .

První díl, Esetin gén, je kombinace historického románu a kouzel. Ashley Granville čeká uvedení do společnosti a hledání ženicha. Z večírkové sezóny není nijak nadšená, a přes pokusy o zásnuby se starým vdovcem nakonec uteče před Ernestem Devere, který se Ashley vydá hledat. Celou knížkou procházejí drobná kouzla a ano, je v ní i svatba 🙂 .

První díl se líbí velkému množství lidí, protože je tak nějak přežvýkatelnější. Druhý díl, Dračie král’ovné,  už v sobě skrývá velké množství esoteriky, a nahusto podávaná esoterická data už nejsou po chuti každému. Třetí díl je v českých zemích novinka, protože na něj vydavatel tak nějak zapomněl – nebo do té doby zkrachoval, nevím 🙂 . Děj navazuje u poslední představené Dračí královny, Mii Montrose, což je oproti prvnímu dílu s lady Ashley a lordem Ernestem celkem skok. Mimochodem, kupa rodinných deníků z reality Mii Montrose je zčásti důvod, proč jsem chtěla hromadu deníků  taky; u mě to ale nějak nevyšlo 🙂 .

Pokud mám triologii najít čtenáře, řeknu o ní, že je hlavně esoterického ražení. Pokud se o jemnohmotné záležitosti nezajímáte, triologie vás nezaujme. Potom skončete u prvního dílu. Tam se esoterika omezuje jenom na „trochu obyčejných kouzel“ , a motiv zdrhající panny před zhýralým lordem je vděčné téma 🙂 .

One thought on “Traci Harding: Mystická triologie

Něco hezkého mi napiš

