Jeden design natrvalo

V první řadě bych asi nechtěla, aby se moji pravidelní čtenáři začali smát. Celých sedm let co bloguju jsem právě já prototyp blogera, který déle než týden nezůstane u jedné podoby svých stránek, a teď mám radit, co a jak si vybrat? Ne, tentokrát to nebude poradna. Jenom popíšu svou cestu a prvky, které mi pomáhají s rozhodováním. Článek zveřejňuju v době, kdy jsem natrefila na šablonu podle svého gusta – ale to už tady také několikrát bylo 🙂 .

Pamatuju si, že jsem jednou v jenom článku někde kdysi použila obrázek svého úplně prvního blogu, s úplně prvním designem. Jen si teď nemůžu za boha vzpomenout, kam jsem celou svoji grafiku z let 2007 – 2009 zazálohovala, a navíc mi před nedávnem jedna záloha selhala, tak teď nevím, jestli to třeba nebylo tam 🙂 .  To jsem ještě schválně asi dva roky zpátky, před kompletním vymazáním inkriminovaného archivu, celou galerii svých prací zálohovala – jako že na památku … 🙂 . V každém případě se jednalo o třpytkaté patterny, na stránku světle růžový a na okraji tyrkysový. Možná i dobře, že se důkazy nedochovaly 🙂 .  Pak jsem začala trochu grafičit, a jako hlavní oběť všech mých pokusů fungoval můj blog. Ještě dnes si pamatuju, kolika lidem z mojí hyperaktivity šedivěla hlava 🙂 .

Se šablonami na WordPressu to nebylo o nic lepší. Spíš základní prvky na dotvoření ve spojení s vynalézavostí a nedej bože, když vyšla nová volná šablona. To se musí prozkoušet 🙂 . Už jednou jsem se zamýšlela, co se mi nejvíc líbí u cizích blogerů a čeho si všímám. Zjistila jsem, že mě zajímá v první řadě obsah. Když se náhodou naskytne blog, který má pastelově růžovou stránku a kytkované okraje, spíš mi to vadí; i když to celé vypadá moc hezky a je to doladěné. Jak je něco výraznější než samotný obsah blogu, už mi to začíná vadit.

Tak vypadá i moje aktuální prezentace. Jemná textura na pozadí, z volného zdroje SubtlePatterns.com , a jednoduché záhlaví, které zvládne každý.  Velikost fotek kolem 700 – 800 px (skrz velký náhled na titulce vkládám ve velikosti 1 200 px), a výrazně viditelné odkazy v textu, pokud jsou použity. Co mi na moderních trendech vadí, je použít černý odkaz bez podtržení do černého textu.  Minimalismus okořeněný něčím navíc mi vyhovuje ze všeho, co jsem vyzkoušela, nejvíc. WordPress teď navíc zmodernizoval jednu starou šablonu, kterou jsem používala jako úplně první ze všech šablon. Udělali mi tím velikou radost; kolikrát jsem si říkala, že je škoda, že nemůžu rozšířit stránku a zvětšit font 🙂  .

Jak jsem tak přehazovala jednu variantu za druhou a za třetí, začala jsem si všímat, že určité prvky používám opakovaně. Konkrétně to byla textura, kterou teď mám na pozadí blogu, a použité křídlo v záhlaví jako logo. Hrát si, neomezovat se, a sledovat, jak to všechno vypadá je to nejlepší, co můžete udělat. Jen se nezapomínejte doopravdy dívat na to, jaké prvky používáte a svůj styl postavte na tom, co vás baví trvale a co považujete za svoje „kotvy“ .

Že to myslím vážně a to, co mám teď tady mi sedí, slovy nedokážu. To jsem si říkala už rok zpátky a rozhodla se sázet spíš na důkazy, než na sliby. Tak nebudu říkat nic; ono se to ukáže samo 🙂 .

2 thoughts on “Jeden design natrvalo

  1. Na tabletu to nepusobi moc dobre. Vidim kravsky velky nazev blogu a pod nim kousek obrazku, ktery musim odrolovat dolu. Ale ono to vice lidem moc nejde optimalizovat pro mobily a tablety.

    To se mi líbí

    1. Tablety a mobily jsou pro webmastery nový fenomén, se kterým se musejí poprat. Já používám blogovací platformu, o kterou se starají na WordPressu. Není to tedy jako u WP redakčního systému, kdy můžu věci nastavit já. Nechtěla jsem být programátor, ale pisatel, abych se neutopila v písmenkách. Sama tablet mám, tak vím, jak se na něm blog načítá. Pracovat se s tím dá .

      To se mi líbí

Něco hezkého mi napiš

