21/01/2016: Fotografický zimní spánek

Ahoj Rhiannon,

když se dívám na loňský rok, mám takový pocit, jako kdybych se vůbec neprobrala ze zimního fotografického spánku. Rozhodla jsem se vzít to za lepší konec, a zašla jsem si s foťákem ven. Celý den svítilo sluníčko, nebe bylo modré, krajina pokrytá pár centimetry sněhu – stačilo, abych vylezla před dům, přihnala se oblačnost a bylo po slunci:-) . Dokonce mi do toho focení chvílemi sněžilo.

To jsem celá já – podobné situace se mi stávají pravidelně. Párkrát z toho bylo focení v dešti; to když jsem byla připravená jít fotit, vyšla před dům a zjistila, že se dává do deště. Nechtělo se mi vracet zpátky, protože jsem už byla natěšená na snímky, a zůstala jsem venku. Za tu hodinu jsem přinesla „jenom“ asi sedmnáct fotek, ale řekla jsem si, že se budu pořádně dívat a ty snímky skládat nějak inteligentně.

Z kreativního hlediska mám stejně pocit, že jsem poslední rok nějak zamrzla. Řešila jsem sama sebe, a ostatní potřebné věci přes tu krustu nějak nevylézaly. Teď začaly vystrkovat růžky, a já se nestíhám divit. V každém případě jsem s novými obrázky spokojená. Stále se učím s makroobjektivem. V první řadě se chci naučit, že to vysouvání není zoom (oddalování a přibližování), ale ostření. Je to už lepší, ale stále s tím mívám trochu trable. Vysouvám, vysouvám, a ono se to nepřibližuje 🙂 . To myšlení v řádech milimetrů ještě pořád není „ono“ .

Vyhrabala jsem z knihovny dvě knížky o focení detailů. Jednu od Petersona, jednu od Kampse. Překvapilo mě, jak málo je v nich řeč o makroobjektivech. Dokud jsem jej neměla, viděla jsem makroobjektivy všude. Teď zase vidím tu hromadu možností, které zbývají mimo něj. Je pravda, že se s makroobjektivem cítím daleko líp. Jsem volnější a zaostřím si kam chci. Sice v tom objektivu hrčí jako ve starých hodinách, ale když jej používám na denním světle a ne pod žárovkou, ostří velice solidně. Jestli tomuto říkají „kecalové“ pomalé ostření, nechtěla bych vědět, jak podle nich vypadá to rychlé 🙂 .

Přece jenom bude líp, až mi vyleze pár kytek. Teď je to všude kolem takové holé a já pořádně nevím, co mám fotit. Přece jenom jsem spíš kytičkový tvor. Sem tam se objeví konkrétní inspirace na fotky „něčeho většího“ , ale jinak mám celkem potíž teď v zimě hledat motivy. Proto je pro mě letošek tak jiný – první zima, kdy chodím pravidelně na procházky a můžu si vykoukat oči, abych něco přinesla 🙂 .

Lianna

2 thoughts on “21/01/2016: Fotografický zimní spánek

Něco hezkého mi napiš

