Blogeři nejsou roboti

I já sama jsem na svých stránkách zveřejnila seriál, který radí, co s blogem. Jsou to tipy sesbírané od roku 2007, kdy jsem začala blogovat. Ať už se jednalo o focení nebo jemnohmotný svět, doteď jsem nechtěla „opisovat“ na svoje stránky to, co už bylo mnohokrát napsáno jinde. Kdo chce, data si vyhledá. Proto jsem i ve svém seriálu „Let’s blog“ uvedla v článcích jenom to, co jsem sama vypozorovala, i když je hromada věcí, které jsem nezmínila vůbec. Zkrátka: doteď jsem nechtěla být encyklopedie, jenom ať mám na blogu úplně všechno.

Jedním z důležitých bodů je nastavit si četnost publikování nových článků. Určitě to znáte sami: když dva měsíce nezaznamenáte na webovkách ani jeden pohyb, je to dost na pytel. Stejně jako když někdo zveřejní v jediný den třeba deset nových článků (pravidelná dávka čtení na ony dva měsíce, co bude ticho po pěšině 🙂  ) . „Úplně ideální“ je, pokud daný bloger zveřejňuje těch deset článků každodenně, ale takové případy se vidí zřídka. To vám zase hromada článků uteče, protože se nikomu nebude chtít všechno číst, a než se prokouše na konec seznamu, navalíte mu další várku.

Je fajn, pokud si zajedete pravidelný režim, který vám funguje. Čtenáři vědí, co čekat a celé je to průhlednější. Jenže – bloger není robot. Nahánějte si inspiraci, když nevíte co a jak. Nebavím se tady o takové té měsíční neaktivitě, kdy se nestačíte pořádně ani otočit a najednou zjistíte, že je to už celý měsíc, co jste na blog neudělali ani čárku. Pár dnů bez múzy bohatě stačí. Ideálně když si bloger přednastaví pár článků dopředu, a zvykne si, že dva tři dny nemusí o článcích vůbec přemýšlet. Vracet se do „starých kolejí“ pěkně  bolí, a vždycky je dobré vědět, co vás zase „vrátí zpátky do hry“ . Chvíli to bude vypadat jednotvárně, ale nakonec drátky sepnou a nápady začnou přibývat.

Zkoušela jsem několik různých publikačních plánů, které sjednocovala pevnost témat, kterých se den měl týkat. Zjistila jsem, že mi takový přístup tak úplně nesedí.  Sama dnes netuším, do kterých rubrik přibudou následující tři články. Nechat se unášet na vlnách svojí inspirace mi přijde vhodnější pro můj styl práce. Možná si jenom zúžit záběr a nechat v menu méně rubrik. Už několikrát mě to napadlo, a pomalu se „vyvolené“ rubriky dokonce začaly profilovat. Větší záběr je dobrá věc, ale ty časy, kdy jsem najednou psala, grafičila, fotila a přispívala do blogových časopisů jsou už dávno v tahu 🙂 . a

5 thoughts on “Blogeři nejsou roboti

  1. Já píšu podle sliny 🙂 Někdy mám nápady, někdy ne (většinou ano). Někdy mám čas, někdy ne. Ale jsem zvyklá napsat třeba i několik článků naráz a prostě je rozplánovat. Na každý den jeden, nebo obden. Už delší dobu bych chtěla psát míň, ale nějak mi to zatím nejde :-))))

    To se mi líbí

  2. Já články publikuju co tři dny. Přibližně. Každopádně jich vyjde deset měsíčně. Nikdy nemám problém s nedostatkem nápadů. Občas mám trochu krizovku, ale v té době čerpám z protipólového období. Někdy mám hromadu nápadů a inspirace v životě. Někdy mám článek napsaný klidně dva týdny dopředu, jindy mám jen poznámky, které v krizi rozvedu… Lidi se diví, ale vážně se svou četností článků nemám žádný problém. 😀

    To se mi líbí

Něco hezkého mi napiš

