AdBlock a první křížová výprava proti pohanům

Začalo to nenápadně, když se mezi lidmi pomalu rozšiřoval doplněk, který uživateli schoval všechny reklamy. Když to přerostlo do větších rozměrů, majitelé webů se rozhodli podobně jako papež kdysi zasáhnout proti pokřivené víře a něco s tím AdBlockem udělat. Vzali to „za ten nejlepší konec“ , za který mohli. Zakázali majitelům AdBlocku přístup na jejich stránky.

adblock

Kerria se podobně jako já a spousta ostatních blogerů přesunula z blog.cz na jiný hosting.  Na titulní stránce jejího blogu nic nepoznáte; přijde to až když kliknete na „Přečíst článek“ . Poselství je jasné – zrušte AdBlock, jinak máte smůlu. Naštěstí jde do AdBlocku nastavovat výjimky z blokování reklam, ale to projde akorát tak u oblíbených blogerů, nebo podobně důležitých stránek (metalový magazím a spol.) . Proč to majitelé dělají? Nemají příjmy ze své služby (blogový hosting), drží to na „pravdoláskové“ úrovni navěky všechno zdarma, a živí se příjmem od zadavatelů reklam. Proto jsou vzteklí, když si někdo ty reklamy jednoduše vypne.

Zbývá otázka: Proč si ty reklamy vůbec blokovat? Já mám jasno. Kdyby aspoň majitelé webů věděli, kdy mají dost. Máte celý monitor zaskládaný reklamními políčky, které zpomalují načítání stránek, a navíc to všechno začne v jeden okamžik hrát. Myslíte si, že je někde jasné a viditelné tlačítko pro vypnutí zvuku u těch reklam? Nikolivěk, to by přece snížilo údernost. Já vážně nebudu poslouchat to řvaní a nutit mě vypínat zvuk počítače považuju za nevhodné omezování mojí osoby. To je pak jedno, jestli mě někdo nutí odinstalovat AdBlock, nebo vypínat zvuk u PC, jinak hrozí, že mi uletí hlava.

Vážení majitelé webů,

chcete, abych odinstalovala AdBlock? Fajn, pak tedy nastavujte reklamy tak, aby mi nezpomalovaly načítání Vašich stránek, a přidejte funkci, která vypne u těch reklam zvuk. 

Děkuji, 

vaše Lianna

Něco hezkého mi napiš

