16 Káva

Půl roku zpátky jsem začala mít potíže se spaním. Během cesty za odhalením „jádra pudla“ jsem na čas přestala úplně pít kávu. Myslela jsem si, že to mám z kofeinu, a začala si s Meltou a Carem. Později jsem zjistila, že mám jednoduše unavené nohy a na spaní mi velice dobře pomáhá hořčík. Káva se pomalu začala do mých dnů vracet, i když teď už ne tak moc, jako dřív.

V první řadě neoddiskutovatelně platí, že můj ranní hrnek kávy nemůže nic nahradit. Různé varianty jsou dobré během dne, abych neměla svůj jídelníček tak jednotvárný, ale ať už je to cokoliv a tváří se to jak chce, nedokáže mě to  probudit tak hezky jako káva. Bude to nejspíš tím, že všechny náhražky mají být bez kofeinu. Což je konec konců důvod, proč člověk po náhražkách kávy sahá.

Po čase jsem tedy zjistila, že káva za můj špatný spánek nemůže, a dostala pomalu milost. Určitě se nechci dostat k nějakému velkému množství káv denně, ale konkrétně v zimním období mám s pitím vody velký problém. Jak je venku zima, jedou mi jenom čaje, nebo právě kafe.  Ta voda může být klidně ohřátá, jak jsem to konec konců dělala skoro celý rok, ale v zimě je to pro mě utrpení, tak svoje tělo raději netýrám.

Nejsem zastánce apokalyptických článků o tom, jak je káva skrytý vrah. Nelíbí se mi, že autoři podobných esejí nerozlišují, jestli člověk pije jednu kávu denně, nebo dvacet. Jako se vším ostatním, i tady je důležité používat vlastní rozum 🙂 .

Něco hezkého mi napiš

