Těsně, ale zvládla jsem to

Už dva roky střídavě zvažuju makroobjektiv, a letos jsem se rozhodla všechny resty pořešit. Vypadalo to všelijak, ale nakonec jsem přece jenom dokázala toho Tamrona pořídit 🙂 .

Když jsem se probírala články o makroobjektivech, byl mi nejsympatičtější Tamron. Ohnisko 90 mm jsem zvolila z čistě praktického hlediska. Ještě dost krátké na to, aby se dalo přenášet, ne tak moc dlouhé, aby mi spíš než pomáhalo zavazelo, a ne tak moc krátké, abych si musela připadat jako v roce 2008 s fotomobilem. Nikkory mě nepřesvědčily kresbou v měřítku 1:1; tam je Tamron celkem solidně překonal.

Stativ mám už nějakou dobu, tak jsem nemusela přemýšlet ještě tímto směrem. Už co jsem něco málo zkoušela, rychle jsem zjistila, že to z ruky bude krapet složitější. Live view skrz předsklopení zrcátka a samospoušť to jistí 🙂 .

Na trhu jsou dvě verze. Jeden s vysouvací konstrukcí, kdy je čočka zapuštěná hluboko v objektivu, a jeden s novější konstrukcí zaostřování, kdy se tubus nevysouvá. Rozdílů je mezi oběma verzemi víc, ale to nejdůležitější, kresba, není lepší tak moc radikálně, abych nutně potřebovala novější verzi.

Píšu to ve chvíli, kdy jsem svůj nový objektiv měla v ruce přibližně hodinu. Zdržím se tedy podrobnějších soudů a hodnocení  a nechám si to až na později 🙂 .

tamron

Něco hezkého mi napiš

