Střevíčky po babičce

Stránka a něco napsaná v květnu 2015. Procházela jsem svojí záznamní knihu, věnovanou sepisování článků na blog, a narazila jsem na jeden článek, který jsem se tehdy rozhodla nezveřejnit. Netuším proč; teď se mi tak špatný nezdá 🙂 . 

Začalo to už pěkně dlouho zpátky, u babičky na půdě. Je tam jeden botník, kam se schovává nenošená obuv. Mám malou nohu; ve srovnání s mamkou a sestrou mám boty o dvě čísla menší, a tak odpadá takové to „půjčování bot“ .

Tahám z botníku kousky, které pamatují ještě babičku, když jí bylo dvacet. Člověk by to nepoznal – botky neokopané, nesešoupané, jenom poměrně dost zaprášené. Rozhodně nic, co by nespravila trocha Cifu. Až jsem se divila, jak střevíčky prokoukly.

Jeden by si myslel, že taková obuv bude v dnešní době nenositelná. Ale hezká bota je věc, která z módy nevyjde. Dva roky zpátky jsem si kupovala černé střevíčky s pásky přes nárt. Byla jsem v nich venku třikrát a podpatek odtál jako máslo. Celkem zajímavá zkušenost, dívat se na boty z poctivého materiálu, které drží pevně v kuse.

Jen tak z legrace zkouším botku obout. Ono to sedí! Babička mě pozoruje a říká, že jedny z těch bot si nechávala šít na míru na svoji nohu. Vidím sestru s mamkou, tak se nedivím, že jsme v jedné rodině dvě ženské s úplně stejnou nohou. Střevíčky jsou dost těsné, určitě na číkoliv noze mockrát nebyly a bude potřeba je „prošlápnout“ .

Zkouším v nich pár kroků a narážím na jedinou zradu: zůstávají za mnou černé kousky. Zuju botu, otočím ji obráceně a podívám se na podpatek. Starý materiál ztyřel. Podpatek je lepený; celé to ztvrdlo a vyschlo a teď se to loupe a opadává. Vím o jedné opravně obuvi, kde se budu muset zastavit. Botasky nosí kde kdo; hodím střevíčky do pucu a začnu se učit na podpatcích 🙂 .

2 thoughts on “Střevíčky po babičce

Něco hezkého mi napiš

