Jen pár kapek

Stejně je zajímavé, jak se ženská může změnit. Snad všechny jsme začínaly v drogeriích u různě barevných lahviček, a domů pak dorazily s pěti různými vzorky různě po svých rukách. Chudáci ti, kteří s námi sdíleli domov.  Tehdy jsme necítily konečný efekt, který to kolem nás vytvoří. Nakonec jsme si zvládly vybrat, klidně i šest flakonů naráz, a už to jelo.

Mně se začal nos měnit pomalu, plížívě někdy kolem roku 2013. To jsem si pořídila svůj první Guerlain, konkrétně L’Instant. V současné době mám ještě Champs-Élysées, a La Nuit Trésor od Lancôme. Všechny tyto vůně spojuje jediné: jakási nenásilnost a nevtíravost.

Vždycky se mi líbí, když vizážistky tvrdí, že si v českých drogeriích vybrat make-up jde, a ještě víc se mi líbilo, když v někdejším Senza boxu poslali plné balení make-upu v mrkvově oranžovočerveném odstínu číslo 3. S tím, že je to barva 3/4 českých žen. Bylo by dobré říct, že máme dva podtóny pleti, teplý a studený, a když si vyberete o půltón tmavší make-up ve špatném podtónu, vypadá to milionkrát hůř, než když sáhnete po správném podtónu a make-up máte o odstín tmavší. Špatný podtón je daleko kritičtější hodnota než odstíny, a v drogeriích ani tak není problém v tmavosti, jako spíš v podtónech.

Stejně tak s vůněmi. Není problém ve vůni samotné, ale ve řvavosti a vulgárnosti. Já nevím, co do těch vůní pro drogerie míchají, ale mě to vždycky chytne za nos, praští mě to po něm kladivem a je konec. Ne že bych byla snobka a potřebovala lahvičky se značkou. Zjistila jsem, že jsou mi vůně od Lancôme a Guerlaina daleko milejší, a že tak nějak splývají s kůží a voní zajímavě a nenásilně.

Tak jsem u Lancôme objevila orientální vůni, která z poloviny přejme přirozenou povahu mojí kůže, a naklonuje se do podoby přirozeně působící vůně mého těla. Je to švindl, ano, ale nesmírně sofistikovaný a vymakaný 🙂 . Champs-Élysées má zase v sobě hromadu kytek, ale kdyby měl pocházet z drogerie, dokážu si představit, jak by to vypadalo: Lianna by měla nos na kovadlině a shora by na něj plnou silou dopadal hodně velký buchar 🙂 .

Mám ráda sladší, trochu orientálnější vůně, které vycházejí z minimalismu, jsou jednoduché, ale nejsou nudné a pokaždé mají v sobě něco, co dokáže překvapit. Na La Nuit Trésor mě baví kombinace orientálnosti a nevtíravosti, na Champs-Élysées zase kombinace kytkovosti a povahy známé spíš ze sladších, bonbonových vůní. Jenže tohle není bonbonové, ale kytkové … Tak se stává, že se v mém profilu v menu střídají dvě vůně, a ještě nějakou dobu nejspíš střídat budou …

Něco hezkého mi napiš

