Revize cílů pro rok 2015

Konec listopadu je tady ještě dřív, než by jej člověk čekal. Procházení starších deníkových zápisků mi připomnělo, že jsem na letošní rok měla nějaké plány, které jsem chtěla zvládnout. Neříkám tomu přímo předsevzetí. Cíle vytyčené po silvestrovském flámu nemívají rozumný základ, ale bylo tady pár věcí, které jsem chtěla pořešit.

Resty v technice

Počítač, tablet, objektiv pro zrcadlovku. Bylo pár věcí, které jsem měla rozpracované delší dobu a chtěla jsem v nich udělat pořádek. Počítač jsem zvládla hned zkraje, tablet se mi ohromně osvědčil jako čtecí i pracovní nástroj a objektiv jsem řešila ještě v říjnu. Tady šlo o jediné: potřebuju versus chci. Tak jsem zjistila, že mi nejvíc vadí, že zrcadlovku nemůžu nosit v tašce vždycky s sebou. Já jsem obecně hodně náchylná k přejímání cizích vlivů. Čas od času je fuška rozlišit „moje“ a „cizí“. Mám velikou radost, že se mi to povedlo protřídit aspoň v technice. Nerada bych koupila objektiv, který by skončil jako můj polarizační filtr; tedy zastrčený v taštičce, dřímající klidným spánkem.

Podoba blogu

Na rok 2015 jsem měla jeden velký cíl: zjistit, co se mi líbí, a vypracovat si jeden design na blog. Kdo mě sleduje delší dobu, ví, že konkrétně s tímto mívám poměrně problém. V průběhu roku jsem se dostala o velký kus blíž. Střídala jsem asi pět variant, které jsem měla složené vesměs napevno. A ke konci roku jsem se konečně našla v nekonvenčním schématu „Dyad“ . Taky pomohlo, když jsem si spočítala prostor v databázi. Po sedmi měsících jsem spotřebovala jedno procento z kapacity. Kdybych za rok vzala i dvě procenta, tak mám při celkových sto procentech místo na padesát let blogování. Zásadním způsobem mě to uklidnilo.

Hospodaření s penězi

Proč se to člověk nemůže učit hned na škole, místo třeba pracovních činností? Také je pravda, že s tím mým přejímáním cizích vlivů jsem citlivější vůči atakům okolních breberek. Nutkavé chování a závislost na čemkoliv (včetně nakupování) jsou lehčími stádii posedlosti (stav, kdy vás chce breberka využívat jako taxík). To pak i taková schopnost empatie vypadá úplně jinak. Postupem roku jsem se zvládla dostat do stavu, kdy sebou už nenechávám tak mávat. Tento stav mi mimo jiné pomohl vytřídil i tu záležitost s objektivem.

Mám tedy pro letošek čistý štít, a je mi ohromně dobře. Do celé věci jsem šla s tím, že si urovnám zásadní záležitosti, abych mohla prokračovat dál, a pak se uvidí, co bude. Jsem na začátku „vytříděného“ období, a jako první projev cítím potřebu filtrovat články, které jdou na blog. V posledních případech třídit kosmetické články, které se mi vylíhnou v hlavě. Přímý důsledek poznatku, že ne všechny hlasy z mojí hlavy jsou intuice

8 thoughts on “Revize cílů pro rok 2015

    1. Blog.cz to má přes Galerie.cz – u mě byl problém, že jsem se svým přihlašovacím jménem na blog do Galerie.cz nedostala a Standa mi odepsal, že je Galerie uzavřený projekt a nikdo to už řešit nebude. Což byl pro mě další důvod, proč odejít 🙂

      To se mi líbí

      1. Ano, údaje o konkrétní kapacitě uvedené v článku jsou z blogu z WordPressu. Reagovala jsem na tvůj komentář, že nevíš kde hledat údaje o kapacitě u sebe. Omlouvám se, jestli jsem v tom udělala zmatek 🙂 .

        To se mi líbí

      2. Po novém způsobu klepneš na Moje weby, tam máš pod názvem první položku „WP admin“. Klepneš na ni, a ukáže se ti vlevo nahoře kterou máš šablonu, kolik ti Aksimet chytil spamů, a pod tím máš celkový limit a údaj, kolik už máš obsazeno. Nebo klepnout na WP admin a pak na boku na Média.

        To se mi líbí

Něco hezkého mi napiš

