Olej na vlasy a prémiová péče

Mám přirozeně vlnité vlasy, které mi chtěly ženské ostříhat už v mých deseti letech. Nějak je moje přirozené prstýnky iritovaly, a pak jsem tomu pomohla sama barvením a hledáním vhodného účesu. Dnes mám vlasy pod lopatky, ale byla doba, kdy jsem je měla hluboko přes záda.

Nedávno jsem zatoužila nechat si vlasy dorůst zpátky do pořádné délky. Po péči s repair séry nebo oleji bývaly splavené a zplihlé, tak jsem hledala co s tím. Narazila jsem na tři videa s trichologem Lukášem Rossbachem, který mluví o tom, jak vlastně funguje pokožka hlavy, a co se děje během péče kokosovým olejem a přirozeného schnutí vlasů na vzduchu.

Než jsem si začala kupovat vlasovou péči sama, používala jsem co bylo doma. Nejčastěji a nejraději obyčejný březový šampon, co býval doma v litrové lahvi. Tak jsem srovnala šampon z Rossbachova salonu (Kapyderm s tonikem proti padání vlasů) a složení obyčejného březového. Když odpářu část s tonikem, složení byla totožná. Proto jsem se rozhodla Rossbachova doporučení vyzkoušet na vlastní hlavě.

Mám ve vlasech červený melír. Hned po prvním mytí jsem měla ve vodě daleko méně vymyté barvy, než po šamponech se „zapatlávátky“ . Opláchla jsem si březový šampon z vlasů a přímo jsem cítila, jak mi vlasy vržou. Což je zvuk, který jsem už pěkně dlouho neslyšela. Opatrně rozčesat hřebenem se širokými zuby a vyfoukat. Bez kondicionéru, bez masky.

Chtě nechtě musím říct, že mám vlasy daleko lehčí, nadýchanější a vzdušnější. U hlavy se zmastí daleko později, než po Elséve nebo Gliss Kuru, což považuju za plus. Už dřív mě to táhlo k vyzkoušení metody „jenom šampon“, ale tehdy jsem použila Million Gloss od Gliss Kuru, což nebyla vhodná volba.

S postupem inspirovaným radami Lukáše Rossbacha jsem moc spokojená. Nějaký ten silikon pro efekt si zatím nechám, jestli budu potřebovat „přemáznout“ vlasy, ale zatím u mě vede bříza a úplně obyčejná, padesát let stará receptura na umytí vlasů. Ty nejjednodušší věci často fungují nejlíp. Teď už vlasy v pořádné délce nebudou vypadat tak blbě, jak vypadaly doposud.

Teď, když už vím, co doopravdy dělají kondicionéry a masky, nemám chuť je nějak přehnaně kupovat, nebo nedej Bůh používat všechny naráz. Aneb jak praví Alue, správné informace jsou k nezaplacení.

Související videa

O vlasech s Lukášem Rossbachem vol. 3
Povídání o vlasech s trichologem Lukášem Rossbachem
O vlasech s trichologem Lukášem Rossbachem + odpovědi na vlasové dotazy

2 thoughts on “Olej na vlasy a prémiová péče

Něco hezkého mi napiš

