13 Špagety

Znáte člověka, který je schopný sníst půl balíčku špaget na posezení jen tak s kečupem? Tak teď už ano. Moje láska ke špagetám se narodila nenápadně v průběhu dospívání a zůstala mi dodnes. Čerstvé teplé špagety můžu s kdečím; snad kromě oliv. Ty jsem zkoušela nedávno a upřímně – hnus, velebnosti.

Zvláštní je, že u ostatních těstovin to není tak žhavé. Mušličky se sýrem? Fajn, ale špagetám s horou kečupu se to nevyrovná. Těstoviny s masem na paprice nebo na způsob salátu mě už nechávají chladnou úplně. Přitom je to prakticky totéž. Hmota je stejná, jenom forma se trochu liší. Ten zbytek těstovinového světa už pro mě není tolik zajímavý, i když to nemá žádný logický důvod.

Uvědomuju si, že to chlapům usnadňuju. Stačí umět koupit kečup a uvařit podle návodu neslepené špagety. Případně ještě Boloňskou omáčku ve skle, ale to už je pro zběhlejší kuchaře 🙂 . Nemám vyhraněnou značku a vystačím si i s těmi za čtrnáct korun. Zatím nejsem takový gurmán, abych zvládla odlišit, kde přesně je rozdíl mezi těmi levnými a těmi dražšími. Pokud se nejedná o produkt z celozrnné mouky, třeba.

Blízké příbuzné špaget – nudle – jsem zkoušela párkrát také, a vůbec to není špatné. Forma je vlastně stejná, a s nudlemi se pojí hromada zajímavých variací, které kdoví proč se špagetami neprovádějí. Trochu rozdíl ve hmotě samotné je, není to ale nijak markantní, a je to spíš hnidopišení než regulerní rozdíl. Samotné špagety jsou hotové rychle, proto odpadá důvod, proč bych si je neměla často dopřávat. Jen mít doma dost kečupu 🙂 .

Něco hezkého mi napiš

